איך להביא לקוחות אל האתר שלי?

נתחיל מההתחלה

השאלה הזאת היא אחת השאלות הגדולות ביותר בכל עולם השיווק הדיגיטלי, כי ברוב המקרים היא מייצגת את השלב הקריטי ביותר במסע הצרכני של הלקוח. כשהלקוח מגיע לראשונה אל האתר הוא נחשף אל המערכת המדויקת שבנינו בשבילו, ומהנקודה הזאת הדרך לרכישת המוצר (או בשפה שיווקית: המרה) כבר פשוטה יותר. נוסף על כך, מכאן והלאה הפיקסלים שהטמענו יאפשרו לנו לדוור מודעות ישירות אל אותו משתמש, שעד עכשיו לא ידענו על העניין שלו במוצר, ובעצם לבנות בסיס-לקוחות דיגיטלי (ואנונימי, כמובן) בפלטפורמות הפרסום השונות.

אבל לפני שנצלול אל השאלה איך מביאים לקוחות אל האתר, נתחיל מהשאלה ההפוכה – האם אפשר להקים אתר ולא לקדם אותו?

האם אפשר להקים אתר ולא לקדם אותו?

מה דעתך על פתיחת חנות בלב הסהרה, במרחק אלפי קילומטרים מכל דרך?
הנדל"ן שם בטח זול. וזו תהיה חנות נהדרת – מעוצבת להפליא, עם מוכרים מיומנים ושירות אדיב.
האמת – נשמע מבטיח! אז למה לא, בעצם?

כי אנחנו מבינים שכדי שחנות תהיה ריווחית הדבר הכי חשוב שהיא צריכה זה לקוחות שייראו אותה ויכנסו אליה.

באופן מעט משעשע, הרבה בעלי עסקים חושבים שהם פשוט יבנו אתר וזה יביא להם לקוחות. הם מאמינים ש"יהיה קישור בדף הפייסבוק, וגם בחתימה של המייל, ואנשים יכתבו בגוגל את שם העסק וימצאו את האתר!". מהזווית שלנו כאנשי דיגיטל, לא יכולה להיות טעות גדולה מזו. כי באופן פשוט מאד, כשלא שואלים "איך להביא לקוחות אל האתר שלי?", ולא משקיעים מאמצים אקטיביים בלהביא תנועה של לקוחות לאתר – האתר פשוט "מת", וריק כמו אותה חנות בלב המדבר.

אז מה בעצם אפשר לעשות?

יש לך אתר או דף נחיתה מדהים? מצויין, שלב אחד מאחוריך.

עכשיו, כדי שלקוחות יגיעו אל הדף שלך אתה חייב להעביר אותו מלב מדבר הבדידות הדיגיטלית אל מרכז העניינים. זה הזמן להשקיע בקידום – כלומר בתהליך שיביא את הלקוחות אליך. ישנן הרבה דרכים שיכולות להוביל אל האתר שלך, והן מתחלקות לשני סוגים כלליים: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני

  • קידום אורגני במנועי חיפוש (Search Engine Optimization) – כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש, באופן אורגני וללא תשלום, יש להשקיע רבות בכתיבת תוכן מעניין. כך אנשים ישתפו אותו מרצונם החופשי ברשתות החברתיות ובבלוגים שונים, Google תבין שמדובר בתוכן רלוונטי ואיכותי, והאתר שלך יוצג בראש תוצאות החיפוש. כמו כן ישנו ידע טכני רב שיכול לעזור לקידום תוכן במנועי החיפוש, ואם בוחרים בדרך זו מומלץ ליצור קשר עם חברת SEO מקצועית. (רוצים ללמוד על זה עוד? יש כמה פרקים נפלאים בפודקאסט עושים שיווק שמדברים בדיוק על זה)
  • עבודת "גרילה"  – שיטה נוספת להשגת תנועה אורגנית לאתר היא באמצעות חשיבה יצירתית. אמנם זה נשמע פשוט, אך מדובר באחת מהשיטות החשובות ביותר בעולם ה-Growth Hacking. הרעיון הוא לפרק את המשימה השיווקית לגורמים – במקרה שלנו, השגת תנועה לאתר – כדי לנסות למצוא את הדרך אל קהל היעד ולפגוש אותו במקומות שהוא לא מצפה להם, בעלות נמוכה.
    פעמים רבות האפשרויות יהיו דווקא מתוך "העולם הישן" – הפצת מגנטים עם תוכן מסקרן ורלוונטי בכנס מקצועי, או פרסום במגזין רלוונטי באופן חד פעמי.
    כיוון אפשרי נוסף הוא יצירת מערכת "ויראלית" המעודדת את המבקרים באתר להזמין גם את חבריהם להכנס. פייסבוק משתמשת בשיטה הזאת מתחילת הדרך ועד היום – אנשים נכנסים לפייסבוק ומצטרפים למערכת פשוט כי "שם הכל קורה". במידה ובמקרה של האתר שלך זה לא עובד טוב כמו אצל פייסבוק – אפשר גם לתגמל את מי שמזמין משתמשים חדשים (Dropbox בתחילת דרכה עבדה בשיטה הזו, כשעל כל משתמש שהזמנת קיבלת עוד נפח איחסון).
  • דיוור למייל – המדיום הותיק ביותר בתחום – פשוט לשלוח מיילים ללקוחות שלכם. שירותים כמו Mailchimp ו-ActiveTrail מאפשרים לכם לנהל את רשימות התפוצה שלכם ולקבל נתונים סטטיסטיים לגבי אחוזי הפתיחה והקליקים. כמובן שתצטרכו גם לארגן לעצמכם רשימה של מיילים רלוונטיים של לקוחות/לקוחות פוטנציאליים – משימה מאתגרת כשלעצמה. חשוב לזכור ששיעור ההמרה (אחוז ההמרות מתוך כלל התנועה לאתר) של הפלטפורמה הזאת נחשב הגבוה ביותר, כך ששווה להשקיע בבנייה עיקבית של רשימת מיילים איכותית המורכבת מקהל היעד שלכם.

קידום ממומן

קידום ממומן היא שיטה אחרת לגמרי – משקיעים את המשאבים בתשלום ישיר למערכות בהם הלקוחות נמצאים, כדי לשכנע אותם שכדאי להם להגיע לאתר שלנו.
מה האפשרויות הבסיסיות?

  • קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל – שיטת התשלום היא PPC – Pay Per Click, והמודעות מופיעות לפי הגדרה של מילות מפתח רלוונטיות. שיטה זו יעילה מאד בשווקים בהם הלקוחות כבר מחפשים באופן אקטיבי את המוצרים אותם האתר מציע.
    חיפוש בגוגל
  • קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל – באתרים רבים ברשת מוצבות מודעות של גוגל, וכמפרסם, ניתן להציג שם מודעות. שיטה זו מומלצת בעיקר לרימרקטינג – פרסום חוזר לקהל שכבר ביקר באתר – וברוב המקרים פחות יעילה כמקור תנועה ראשוני. גוגל מציעה גם אפשרות לטרגט את כל המבקרים באתר ספציפי, שיטה יעילה מאד במידה ובתחום בו האתר שלכם עוסק ישנו בלוג פופולרי או אתר חדשות גדול.
    מודעות דיספלי
  • קידום ממומן ביוטיוב – דומה מאד לקידום ברשת המדיה של גוגל, אך מאפשר לקדם סרטונים על גבי הפלטפורמה של יוטיוב.
    יוטיוב
  • קידום ממומן ברשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם ואפילו לינקדאין, מציעות לבעלי עסקים לפרסם על גבי המערכת שלהם. היתרון – המודעה מופיעה כחלק מ"Feed" של תוכן אורגני, ולא כפרסומת או באנר שיוצרים הפרעה באמצע תוכן אחר.
    פייסבוק
  • קידום Native Ads באתרי תוכן – מכירים את זה שבסוף כתבה במאקו יש כתבות "מרחבי הרשת"? אז זה. שני השירותים המובילים בתחום הם Taboola ו-Outbrain, המציעים למפרסמים להציב מודעות באתרי תוכן כחלק ממערך הצעות לכתבות פנימיות.
    נטיב אדס

איך מחליטים מה השיטה הנכונה לקידום עבור העסק שלי?

בעולם הדיגיטל תמיד נכון לעבוד ביותר מערוץ אחד, והשאלה העיקרית תהיה איפה יושקע המאמץ העיקרי.
הדרך הטובה ביותר לבחור בערוצי התנועה המרכזיים היא פשוט לנסות את כולם ולהשוות את הנתונים המרכזים:

  1. שיעור קליקים (Click Through Rate) – אחוז המשתמשים שהקליק על הקישור מתוך סך האנשים שנחשפו אליו. נתון זה יאפשר לכם להבין עד כמה המודעה שלכם רלוונטית לקהל.
  2. עלות לקליק – חשוב לדעת כמה עולה להביא משתמש לאתר, ולהצליב את הנתון הזה עם איכות התנועה (ממש בסעיף הבא)
  3. איכות התנועה – את הנתון הזה נמדוד באמצעות שיעור העזיבה (Retntion Rate), מספר הפעולות שהמשתמשים עושים בכל ביקור בממוצע, וזמן הגלישה שלהם באתר. את כל הנתונים האלו אפשר לקבל דרך Google Analytics, ולהשוות בין מקורות התנועה השונים.

ובכל זאת, כמה כללים שנכונים ברוב המקרים

  • יש לך אתר המכיל תוכן דינמי? בלוג, מתכונים, או אולי אפילו חנות? קידום אורגני (SEO) יכול להביא לך תנועה איכותית אם תעבוד איתו נכון.
  • יש לך דף נחיתה? קשה מאד לקדם באופן אורגני דף נחיתה המקדם מוצר בודד. ברוב המקרים יידרש קידום ממומן לדף כזה, אלא אם פוסט ויראלי ברשתות החברתיות יקשר לדף הנחיתה ו"יעקוף" את המסלול הממומן.
  • עד כמה השוק שלך תחרותי בזירה הדיגיטלית? בשווקים שאינם תחרותיים מאד שווה להשקיע בקידום ממומן ברשת החיפוש של Google, שכן אפשר להגיע לתנועה זולה ואיכותית יחסית בקלות. לעומת זאת בתחומים תחרותיים יותר (שוק החתונות או שוק הנדל"ן, למשל), כל קליק אל האתר שלך יעלה הרבה מאד כסף, ושווה לחפש "ערוצים עוקפים" למסלול הממומן.

בואו נסכם

אז האם אפשר להקים אתר ולא לקדם אותו? ברור שלא.
סטטוסים בפייסבוק, סרטונים בYouTube, מיילים שיווקיים, פעילות עקבית בקהילות פייסבוק רלוונטיות, אינסטגרם, פינטרסט, קידום ממומן בגוגל, טאבולה ואאוטבריין – יש המון דרכים להביא לקוחות אל האתר שלך. חלק חשוב מבניית אסטרטגיה דיגיטלית הוא הבחירה באילו ערוצים לפעול, בהתאם לאופי המוצר ולקהל היעד של החברה. ברוב המקרים, השימוש במגוון ערוצים הוא זה שיגרום לאתר שלך לעזוב את הסהרה ולהתמקם במקום הראוי לו – בלב החוויה הצרכנית של הלקוחות שלך.

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

רוצה שנחזור אליך ונקבע פגישה?

נציג "האייל" יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.