Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

מה עם קצת השראה?

אחד השלבים החשובים בתהליך עיצוב האתר הוא שלב ההשראה: להסתכל מסביב, לפתוח את הראש לכל מיני סגנונות עיצוב ורעיונות, ולפתח רגישות לסגנון האתרים המקובל בתחום ובקרב קהל היעד בו האתר שלנו מתמקד.

רצוי לשהות ולהתעכב על שלב חיפוש ההשראה ולא לרוץ ישר "לבצע". לחפש ולתור עד שדימוי או סגנון מסויים תופס לנו את הרגש ומסקרן אותנו ומחבר אותנו לפרוייקט שקיבלנו.

אפשר לקבל השראה בעולם הפיזי: גיליונות עיתון, ז'ורנלים, בגדים מעניינים, טקסטורות, חומרים, תסרוקות, בניינים עם אדריכלות מפתיעה – כל אלה יכולים לתת לנו רעיונות שאנחנו יכולים להכניס אל העולם הוירטואלי.

בננות. המון בננות.
פעם הייתי תקוע עם עיצוב אתר עד שמבטי נח על צורה של… בננה.

מקורות השראה ON-LINE

בנוסף להשראה שאנחנו יכולים למצוא סביבנו, יש המון מקורות ברשת שניתן למצוא בהם רעיונות מופלאים. היתרון בתהליך מציאת ההשראה הוא הזמינות שלהם: בשעתיים של חיפוש אפשר להגיע לשלל רעיונות חדשניים.

רשתות חברתיות של מעצבים

awwwwards היא רשת חברתית הממוקדת רק בעיצוב אתרים. היא פועלת כתחרות אליה ניתן להגיש עבודות ויש בה עבודות של טובי מעצבי הWEB. אני תמיד מוצא בה גרידים חדשים ורעיונות לאנימציות ופלטות צבעים.

 

בדריבל תוכלו למצוא אינסוף עיצובים מדהימים. המיקוד הוא על ממשקים, איור, לוגואים ופרינט. בעיני הממשק של דריבל פחות נוח, ובכל זאת הוא אחד מהמקורות המרכזיים בהם אני מתעדכן בטרנדים חמים ומגמות בעולם העיצוב.

 

Behance היא רשת חברתית מבית אדובי (Adobe). ניתן למצוא בה שפע רעיונות מעניינים וטרנדים בתחומי עיצוב, עיבוד תמונה, איור ופרינט. רוב המיקוד אינו בעיצוב אתרים.

אתרי תבניות

מעצבים עומדים בחוד החנית של עולם העיצוב. הם תמיד מחפשים את המראה החדש, יוצא הדופן והקונספטואלי. דבר זה בא לידי ביטוי בשלוש הרשתות החברתיות שהצגנו לעיל. אך לעיתים נרצה לחפש השראה דווקא במקורות סטנדרטים יותר. אתרים של תבניות מאופיינים בעיצובים פשוטים יותר, ופחות קונספטואלים בהשוואה לאתרי מעצבים. נוח לקחת מהם השראה כאשר אנחנו מחפשים עימוד פשוט וסטנדרטי. כל האתרים האלה נוצרו על מנת למכור לנו תבניות, אבל אנחנו יכולים לקחת מהם רעיונות טובים וליישם אותם בדרך שלנו גם בלי לרכוש את התבנית.

בחלק מהאתרים אפשר לסנן אתרים לפי צבעים, סגנון, מטרה (אתר לאדריכלים/אתר למסעדה/אתר ללהקה)

עוד שני אתרים נהדרים


Lapa Ninja

אתרים שממיינים עיצובים לפי חלקים באתר

בשני האתרים האלה יש שפע סגנונות עיצוב של אתרים ואפליקציות.
כאן היחודיות היא החלוקה היא לפי חלקי אתר (דף אודות, צור קשר, טופס הרשמה וכו')

 

מה השלב הבא אחרי שלב ההשראה?

שלב השראה הוא שלב של איסוף והמטרה שלו היא להרחיב לנו את עולם המושגים והדימויים לפני שאנחנו מתחילים לעצב. לכן בשלב זה אנחנו כותבים על הדף כל מה שמצאנו, כל דבר שתפס לנו את העין או הלב. בשלב ההשראה אנחנו לא מסננים בכלל ולא עושים יותר מידי שיקולים. דווקא מסיבה זו תהליך ההשראה עלול להיות מבלבל, ולכן אחרי שסיימנו לאסוף השראה, ולפני שאנחנו מתחילים בתהליך העיצוב, מגיע שלב ההתמקדות.

אחרי שאספנו השראה מכל הבא ליד, אנחנו ניגשים לתהליך ההפוך: בשלב המיקוד אנחנו נסנן ונצטמצם לרעיון פשוט ועקבי. לא נרצה שהאתר שלנו יראה כמו ניסיון "להכניס הכל". אתר טוב הוא אתר מאוזן – כזה שמשלב חדשנות עם התנהגות קלאסית יותר, ואזורים מרגשים ויוצאי דופן לצד אזורים רגועים וסולידים.

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

רוצה שנחזור אליך ונקבע פגישה?

נציג "האייל" יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.