בשלבי חשיבה או בניית אתר? יש לנו טיפ אחד שחובה להכיר.

כאשר אנחנו יוצרים שפה ויזואלית אחידה וברורה, אנחנו מאפשרים ללקוחות לזהות את המותג, להתחבר לסיפור שלו ולהשתמש באפקטיביות בממשק של האתר. מה אנחנו רוצים לשדר? אילו תחושות אנחנו רוצים לעורר? כדאי שיהיו לנו תשובות טובות עוד לפני שפתחנו מחשב.

תוכן עניינים

לרוב, כשאנחנו מתחילים לחשוב על האתר שאנחנו רוצים, אנחנו לוקחים השראה מעסקים אחרים בתחום העיסוק שלנו, מקולגות, וממקורות השראה נוספים. הלמידה של הסביבה בה אנחנו פועלים היא חלק חשוב בתהליך החשיבה על האתר שאנחנו מעוניינים ליצור, אך היא עלולה ליצור בעיה: אם ראינו הרבה דברים שאהבנו בכל מיני מקומות, וכעת ננסה להכניס אלינו לאתר רעיונות עיצוביים "מפה ומשם", נמצא את עצמינו מהר מאוד "מאבדים ידיים ורגליים" ונשכח מהו הקו העיצובי איתו התחלנו.

שומרים על הסדר. שומרים על ערכי המותג.

האחידות היא מרכיב קריטי בעיצוב האתר שלנו. בואו ניקח מותג שכולם מכירים ונשתמש בו לצורך הבהרת הרעיון: דמיינו לרגע את הלוגו של קוקה קולה מופיע לפניכם פתאום בצבע ירוק – איך הייתם מרגישים? האם היה ברור לכם שמדובר בקוקה קולה? ואם הלוגו של קוקה קולה היה נשאר אדום, אבל הצבע המרכזי באתר של קוקה קולה היה מוחלף לירוק או כחול? זה היה מבלבל, נכון?

בכך שאנחנו כמעצבים יוצרים שפה ויזואלית אחידה וברורה, אנחנו מאפשרים ללקוחות לזהות את המותג, להתחבר לסיפור שלו, להשתמש באפקטיביות בממשק של האתר,ולשדר אמינות ורצינות.

אחידות נוצרת בתהליך של תכנון וחשיבה על ערכי המותג – מה אנחנו רוצים לשדר, אילו תחושות אנחנו רוצים לעורר? כשאנחנו מקפידים על שפה גרפית מדוייקת ויחודית אנחנו 'תופסים' בקלות יותר את קהל היעד אליו אנחנו מכוונים. העיצוב לא חייב להיות מאוד מתוחכם, חדשני או יוצא דופן, אבל הוא חייב להיות אחיד ועקבי.

תכנון קודם למעשה

על מנת להקל על התהליך ולעבוד נכון 'נוריד' את המחשבות שלנו אל דף פשוט – נחליט מה יהיו הצבעים השולטים באתר – גווני בסיס ומשנה. טיפוגרפיה – נחליט באילו פונטים נשתמש בכותרות ובטקסט הנלווה, מה יהיו הגדלים העיקריים של הפונטים באתר. אילו תמונות ישרתו היטב את המטרה שלנו. כשהתהליך מתנהל כך, פשוט יותר לשמור על אחידות ודיוק, ומכאן הדרך לאתר מקצועי ונוח פשוטה ומהירה יותר.

אבל אחידות לא באה לידי ביטוי רק בהיבטים ויזואלים: השפה הויזואלית חייבת להיות מחוברת לטקסט הכתוב, האם הוא קליל? האם הוא מעט מרוחק? יש מותגים שבוחרים לכוון לקהל יעד מתוחכם יותר ואז הטקסטים לרב יהיו עניינים, 'אובייקטיבים' – הממשקים שלנו יהיו עדינים יותר. לעומת זאת שאנחנו מכוונים לקהל יעד המחפש פשטות הטקסט יהיה כתוב בצורה פשוטה יותר, משדר נגישות. הממשקים במקרה הזה כנראה יהיו בולטים יותר וההנעה לפעולה תיהיה יותר 'שקופה' . באתרים רבים ניתן לראות שיש פנייה מפורשת או סמוייה למגדר מסוים או לקבצות גיל ממוקדת.

כמובן שבתהליך מיתוג כולל כל התוכן השיווקי ידבר באותה שפה ויזואלית גם באתר וגם במדיות האחרות.

ואי אפשר בלי דוגמאות

Chaptr

אתר נהדר, של חברה שמתעסקת בקריאטיב ושיווק.

הצבעים בכל האתר עובדים בצורה הזאת שהרקע הוא לבן, רוב הכיתוב שחור ונקודות שהם רצו להבליט/ להדגיש מופיעות בכחול – (שאגב נבחר לצבע השנה של 2020). בנוסף, האתר בנוי בצורה אחרת, וכמו התוכן בו, הוא יצירתי ושונה, הסמן יחודי ומתאים מאוד לקוי העיצוב הכלליים וכל הנראות של האתר מותאמת מאוד לתוכן.

Olafur Arnalds

האתר של המוזיקאי האיסלנדי אולפור ארנלדס הוא דוגמא מצויינת גם לאחידה וגם לשמירה על עניין

בשונה ממרבית האתרים, האתר כולו עובד על ציר רוחב. הוא מעורר סקרנות ועם זאת מאוד נוח להפעלה ולשימוש. בכל הכותרות נבחר אפקט ייחודי של אותיות "נמתחות", הפונט רחב ומרפרר לכפתור הפעלה.

מוזיאון נחום גוטמן

ואחד משלנו – האתר של מוזיאון נחום גוטמן, שעיצבו בכישרון רב "the studio".

אתר גדול, המכיל הרבה תוכן ורווי צבעוניות הנגזרת מהתוכן, ובכל זאת מצליח לייצר תחושה נעימה ואחידה באתר. הצבעוניות היא בטורקיז וחרדל לצד הצבעים הבסיסים של שחור ולבן.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן