מה עדיף – אתר או דף נחיתה? (וגם סיפור על חנות התכשיטים "רויאלדין")

האם להשקיע באתר או בדף נחיתה? מה בכלל ההבדל ביניהם ולמה אפשר לצפות מכל אחד מהם? האם אפשר גם וגם? שאלות אלו עולות פעמים רבות בשלבים הראשונים של התקשורת שלנו עם לקוח חדש, ובמאמר זה אנו עונים על כולן וגם מתארים משפך שיווקי בסיסי שמשלב כלים דיגיטלים שונים.

תוכן עניינים

מה זה בדיוק אתר?

אתר הוא מקום ברשת, שמאגד את הפעילות שלך. יכול להיות שיש בו מידע, אודות, חנות, דרכים ליצירת קשר, פירוט סניפים, תמיכה טכנית, בלוג, קישור לדף הפייסבוק העסקי וכו'. על פי רוב אתר מורכב ממספר דפים (למשל שלושה או מאה). כאן תוכלו לראות אתר תוכן שנבנה ע"י הסטודיו שלנו.

מה זה בדיוק דף נחיתה?

דף נחיתה, לעומת זאת, הוא ממוקד יותר, הוא מזמין את הגולש לביצוע פעולה אחת ויחידה, למשל, השארת פרטים, הצטרפות לרשימת תפוצה, רכישה של מוצר, הזמנת כרטיסים למופע או כנס וכו'. זהו דף בודד שלא מקשר את הגולש לאתרים אחרים ומקורות חיצוניים, כדי לא להפסיד את הלקוח. בדף נחיתה יש מידע חיוני, המלצות מלקוחות, הדגשה של תועלות המוצר או השירות שלכם, והנעה לפעולה. יש משמעות רבה לסדר בו הדברים מופיעים בדף ולארגון שלו. כדי שדף נחיתה יצליח לחבר לקוחות לעסק שלך חשוב שהוא יהיה מתוכנן היטב. אם זה מעניין אתכם, תוכלו לקרוא עוד על אפיון דפי נחיתה.

האיכות היא האלמנט החשוב ביותר

המשותף לאתר ולדף נחיתה הוא שאם שניהם נבנו כמו שצריך, הם משקפים (בנראות ובתוכן) את רוח העסק שלך. בנוסף, על מנת לראות רווחים משמעותיים מאתר ומדפי נחיתה עליהם להיבנות כחלק מתהליך שיווקי, כחלק מאסטרטגיה.

אתר בא לתת מענה רוחבי וארוך טווח, בעוד דף נחיתה בא לתת מענה מיידי – אנחנו מצפים שיחזיר את ההשקעה בו תוך זמן קצר או ישמש כחלק ממשפך שיווקי גדול יותר.

ההבדל המרכזי ביניהם שאתר בא לתת מענה רוחבי וארוך טווח, בעוד דף נחיתה בא לתת מענה מיידי – אנחנו מצפים שיחזיר את ההשקעה בו תוך זמן קצר (לדוגמה: שכל הכרטיסים למופע ימכרו, שמכירות של מוצר מסויים יכפילו את עצמן פי 3) או ישמש כחלק ממשפך שיווקי גדול יותר.

אפשרויות קידום שונות

יש הבדל משמעותי בין דף נחיתה ואתר בהיבט של הקידום. אתר אפשר לקדם בקידום אורגני, כך שיופיע כתוצאות חיפוש טבעיות בגוגל (לרוב כרוך בהשקעה כספית ניכרת ו/או השקעת זמן בכתיבת תוכן). כיוון שאתר אינטרנט גדול לא מציע הצעה עסקית ישירה וברורה (יש בו הרבה הצעות, הרבה עמודים ושפע תוכן) לרוב לא יהיה אפקטיבי לקדם אותו בקידום ממומן, בו אנו משלמים על כל הקלקה או חשיפה.

אם ננסה להפנות אל האתר משתמשים באמצעות קידום ממומן, נגלה שהם פעמים רבות הולכים לאיבוד בים המידע והתוכן. אין להם איך להפיק מהאתר את התועלת, את הצורך שיש להם עכשיו, ולכן הסיכוי שיהפכו ללקוחות שלנו נמוך מאוד.

דפי נחיתה, לעומת זאת, גוגל לא כ"כ מעריך, ולכן הוא אינו ממקם אותם במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. לכן, מקובל לקדם דפי נחיתה בעיקר באמצעות דרכים ממומנות (רשימת תפוצה, פייסבוק, מודעות גוגל).

אסטרטגיה משולבת של אתר ודפי נחיתה

שילוב של אתר ודפי נחיתה יכול להיות רעיון מצויין כחלק מיצירת משפך שיווקי. לדוגמה: נניח שיש לכם חנות וירטואלית מצליחה בשם "רויאלדין", שמוכרת תכשיטי יוקרה וקהל היעד המרכזי שלה רוב השנה הוא נשים. האתר מהווה את החנות עצמה. יש בו פירוט של כל המוצרים השונים, חלוקה לקטגוריות (צמידים, טבעות יהלום, שרשראות זהב…) וגם דפים אודות החברה והערכים שלה, ודפים משפטיים כמו תקנון רכישה באתר וכו'. והנה בעוד חודשיים עומד להגיע יום האהבה. גמלה בלבכם החלטה: אתם רוצים להביא 500 גברים לקנות לזוגתם תכשיט במחיר מבצע ליום האהבה. איך תעשו זאת? החלטתם להריץ קמפיין בפייסבוק. אבל קשה לגרום לגבר לקנות לאישתו מתנה, גם אם הוא באמת אוהב אותה, בחנות שהוא עוד לא מכיר.

היכרות וחשיפה

אז כאן מגיע הצורך הראשון שלכם בדף נחיתה – המטרה שלכם היא שהשם של החנות יהיה מוכר לגברים המתאימים עוד הרבה לפני שיום האהבה מתקרב. קופירייטר כתב לכם את המילים המושלמות, גרפיקאי יצר לכם תמונה נפלאה של איש ואשה אוהבים, יש לכם טירגוט נפלא של קהל היעד ואתם רוצים להריץ קמפיין. ומה עכשיו? לאן המודעה הזו צריכה להפנות? לחנות עצמה? לא. כי אם הקמפיין יפנה לחנות עצמה הוא יהיה לא רלוונטי. מי שאתם רוצים שיהיו הלקוחות שלכם עדיין לא בשלים לרכישה:

  1. רכישה באינטרנט היא כמעט תמיד חלק ממערכת יחסים. המשתמשים שטירגטתם פוגשים את החנות שלכם בפעם הראשונה. אין סיבה שיתנו בכם אמון.
  2. אין להם עוד צורך בקניית תכשיט. הם לא זוכרים בכלל שבעוד חודש וחצי יהיה יום האהבה. כשאין דחיפות אין מכירה.

הצעת הטבה

אין בעיה – נפנה אותם לדף נחיתה סופר ממוקד, עם כמה מילים על הייחודיות של חנות התכשיטים שלכם, ועם הטבה או אפילו הגרלה (טבעת? אולי צמיד משובץ?). כל מה שהם יצטרכו לעשות זה למלא את שמם ואם אפשר גם את מועד יום הנישואין שלהם ותאריך יום ההולדת של בת זוגם (נו, ברור – כך תוכלו להמשיך ולהציע להם הצעות רכישה מיוחדות בדיוק בזמנים הנכונים), וזהו.

עכשיו כבר יש לכם רשימה מצומצמת של גברים שגילו איזושהי מעורבות בסיסית – את שלב החשיפה עברתם בהצלחה.

עכשיו כבר יש לכם רשימה מצומצמת של גברים שגילו איזושהי מעורבות בסיסית. את שלב החשיפה עברתם בהצלחה, ועכשיו תוכלו להמשיך לטרגט רק את אלו שנענו לקמפיין הראשון ולטפטף להם עוד תכנים ברשתות החברתיות, כדי לחזק אצלם את השם "רויאלדין" ואת הסיבה בגללה הכי כדאי לקנות אצלכם. שימו לב – עדיין לא הזכרתם בכלל רכישה!

יום האהבה כבר ממש קרוב

והנה יום האהבה הולך ומתקרב, נותרו רק שבועיים וחצי ואתם מאמינים שעכשיו הלקוחות שלכם כבר בשלים לרכישה (א. דאגתם שיכירו אתכם, ב. יש דחיפות – הזכרתם להם שיום האהבה קרוב והם לא רוצים לשכוח כמו בשנה שעברה. הם זוכרים שזה לא נגמר טוב!). אז שוב הקופירייטר כותב לכם את המילים המושלמות, הגרפיקאי יוצר לקמפיין הפייסבוק תמונה קיטשית של שרשרת יוקרתית, לבבות ודובי – ומה עכשיו? לאן המודעה הזו צריכה להפנות? לחנות עצמה?

הצעת רכישה ממוקדת

שוב, עדיף שלא. מוטב לא להפנות את הלקוחות לחנות גם במצב הזה. כי גם אם הלקוחות שלכם כבר בשלים לרכישה, אם הם יגיעו לחנות עם מאות דגמים ואפשרויות, סביר מאוד שהם ילכו לאיבוד ויסגרו מתוך מחשבה "לחזור לזה מחר" (=לשכוח גם השנה לקנות מתנה או לקנות מתנה יום לפני, אבל לא אצלכם). מזל שהכנתם מראש דף נחיתה שני, ובו שישה דגמים נבחרים המתאימים במיוחד ליום האהבה, כולם במחיר אטרקטיבי ובראש הדף הצהרה בולטת: "אנו מתחייבים שהמוצר ישלח אליך בדואר שליחים ויגיע לפני יום האהבה". עכשיו, הלקוחות שלכם יכולים לבחור מתוך מבחר מצומצם (בחירה מצומצמת = בחירה רגועה ונינוחה = פחות התלבטות = יותר מכירות), בדף שנועד בדיוק בשבילם (בשונה מהאתר, שעוצב עבור קהל היעד המרכזי של האתר – נשים) ובדיוק לתאריך המתקרב, ומפיג את חששותיהם מעיכוב של הדואר.

גם אם הלקוחות שלכם כבר בשלים לרכישה, אם הם יגיעו לחנות עם מאות דגמים ואפשרויות, סביר מאוד שהם ילכו לאיבוד ויסגרו מתוך מחשבה "לחזור לזה מחר".

אז הם בוחרים תכשיט שמתאים לטעם שלהם ולתקציב, לוחצים עליו ומגיעים לעמוד המוצר שלו באתר שלכם או לעמוד התשלום באתר שלכם. כן, רק עכשיו, אחרי שעברו מסע חימום שלם באמצעות דפי נחיתה, הם בשלים לרכישה ובשלים לפגוש את האתר.

לסיכום

זו הייתה רק דוגמה לדרך בה משתלבים דפי נחיתה ואתרים בקמפיינים, אבל ניתן ללמוד ממנה לא מעט – על התהליך הארוך שיש לעבור עם לקוח עד לרכישה (במציאות זה לוקח לפעמים גם יותר מחודשיים – שלושה) , על דיוק של הצורך ושל התיזמון, על החשיבות של מיקוד ההצעות ועל התאמה שלהן לשלב בו הלקוח נמצא.

עדיין לא בטוחים מה נכון לעסק שלכם? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לכם לדייק את הבחירות שלכם בעולם הדיגיטלי.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן