איך בוחרים נותן שירות בתחום בניית אתרי אינטרנט?

אם אתם קוראים את המאמר הזה כנראה שהגעתם לשלב בו העסק שלכם זקוק לאתר אינטרנט חדש על מנת להמשיך לגדול, להתפתח ולהגיע לקהלים חדשים. איך תדעו מיהו הספק המתאים עבורכם?

תוכן עניינים

עומדים לפני הקמה של אתר אינטרנט עסקי חדש? חנות וירטואלית? אתר תדמית ותוכן? קטלוג מוצרים? נעים להכיר. סביר שיש לכם הרבה שאלות, תהיות ואולי גם כמה דאגות, כמו למשל:

האם כדאי לפנות לחברה גדולה, לסטודיו בוטיק, ואולי למתכנת בודד או למעצב בודד?

איך אדע מהם השירותים שמציע כל ספק, מהם היתרונות והחסרונות בכל אפשרות ומה יתאים לעסק שלי?

איך להוציא מקסימום ערך מכל שקל שאני משקיע?

שוק פיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט הוא גדול ומגוון ולפעמים המגוון הזה עלול לבלבל. אז איך לבחור בונה אתרים? איגדנו עבורכם את רשימת הדברים אליהם חשוב לשים לב כאשר בוחרים ספק לבניית אתר אינטרנט. לסיכום צירפנו הצעה לשאלות מנחות לשיחה ראשונית, שיעזרו לכם להבין אם נותן השרות יכול להתאים לצרכים שלכם.

קיבלתם הצעת מחיר? רצוי להתעניין, לשאול ולבחון מהי התמורה אותה תקבלו עבור המחיר הנקוב. פרסמנו במגזין כתבה על הבדלי תמחור ואנחנו ממליצים מאוד לקרוא אותה. מלבד שאלת העלות, יש שלושה דברים שלדעתנו יכולים לעזור לכם להגיע להחלטה עם איזה נותן שירות (חברה, סטודיו, מפתח או מעצב) תרצו לעבוד.

1. מיהו הספק?

האם זו חברה גדולה ויוקרתית? חברות כאלה מעניקות ערך רב. צוות של מעצבים, מתכנתים וכותבי תוכן יוצרים את האתרים, בעוד מנהל קשרי לקוחות עומד בקשר מול הלקוחות לאורך התהליך. החיסרון המרכזי בתהליך זה הוא המחיר – אם תקבלו שירות מחברה גדולה, תשלמו לא רק על האתר שלכם, אלא גם על הפרסום שהחברה משקיעה, תשלמו למנכ"ל, למזכירה, על אחזקת המשרדים וכו'. בהכללה ניתן לומר שהחברות הכי טובות בארץ מתאימות לבעלי תקציב פרסום של מאות אלפי שקלים בשנה, ולא מסוגלות להתחרות בשירותים קטנים וגמישים יותר.

יש חברות גדולות, שהמוצרים שלהן באיכות נחותה, כיוון שהם משתמשים בתבניות מוכנות, "מריצים" לקוחות, מבצעים את העבודות במיקור חוץ (במקרה הטוב ע"י ישראלים. במקרה הפחות מוצלח האתרים שלהם נבנים ע"י בוני אתרים מהודו או אוקראינה). לעיתים הן מציעות חבילות שנשמעות מפתות ("אתר + קידום אורגני + קידום ממומן במחיר מצויין") אך כמעט תמיד עומד מאחורי זה מוצר גרוע ושירות גרוע. מחברות כאלה מוטב להתרחק.

אם תפנו לעסק של אדם אחד, תצטרכו לוודא שהוא אכן יודע לענות על הצרכים שלכם. חשוב לברר: האם הוא מתכנת? (אפשר לבנות אתר בלי להיות מתכנת, אך יש יתרון גדול לאתרים שנבנו ע"י מתכנתים) האם הוא מעצב? מה מידת הניסיון והותק שלו? האם יש לו תיק עבודות מכובד?

אנחנו, בסטודיו האייל, מציעים פיתרון יחודי, שהרבה חברות מוצאות אותו נוח ומשתלם: אנחנו סטודיו קטן, של שלושה אנשי צוות. אנחנו גמישים, מנוסים ויעילים. אנחנו יכולים להפיק אתרים מורכבים ביותר, וגם לתת שירות מצויין, כל זה בלי שלקוחותינו ישלמו בעקיפין (בצורה שתהיה מגולמת בעלות האתר) על משרד, שירותי מזכירות ועוד. אצלינו כל שקל הולך "To move the needle", ואנחנו גאים בזה.

2. תיק עבודות

בדיקת תיק עבודות היא חלק שאסור לדלג עליו כשאתם באים לבחור בונה אתרים. כשמסתכלים ובוחנים את תיק העבודות חשוב לשים לב לדברים הבאים:

גיוון בסגנונות העיצוב– גיוון מעיד על מקצוענות. מקצועיות בהקשר הזה היא היכולת להתגמש ולבטא מסרים אינדיוידואלים, בהתאמה אישית עבור כל עסק.

גיוון בלקוחות – כאן יש שתי גישות ושתיהן יכולות לעבוד טוב:

  1. האם החברה/ סטודיו בנו אתרים לעסקים בתחום המקצועי שלכם?
    אם כן, מצויין, זה אומר שיש להם ניסיון בבנית מוצר עבור אותו תחום מקצועי והבנה בתחום התוכן שאתם מביאים לפתחו. זה יחסוך לכם זמן בתהליך הפיתוח ויביא לתוצאה מקצועית יותר.
  2. האם הם בנו אתרים טובים לעסקים שמגיעים מתחומים שונים?
    מעולה, זה אומר שהם מקצוענים, יודעים לייצר אתרים שעובדים טוב, ויודעים לבטא את המסר הייחודי של כל עסק ועסק.

לקוחות בעלי שם– לקוחות בעלי שם הם לרוב חותמת למקצוענות. חברות גדולות ומפורסמים משקיעים יותר  משאבים ובוחרים את הטובים ביותר.

סגנון– האם תיק העבודות כולל עבודות הקולעות לטעם ולסגנון אותו תרצו להעביר באתר שלכם?

האם הסגנון מעודכן, עכשווי ומעניין? או מיושן?

אם אין לכם דעה בנושאי עיצוב, תמיד אפשר להתייעץ עם קולגות, בני משפחה או חברים שידועים כבעלי טעם טוב ואתם מעריכים את הטעם שלהם. בנוסף, גילינו שממש כדאי להתייעץ עם צעירים ובני נוער. למה? כי הם חשופים הרבה יותר לדיגיטל, לאתרים ולאפליקציות. העין שלהם נחשפת לעיצובים החדשים ביותר בשוק וגם בלי לדעת להסביר זאת במילים הם יוכלו לתת לכם דעה לא מנומקת, אבל כזו שמבוססת על חשיפה לעיצוב חדשני, מה עובד/טוב ומה לא עובד/טוב בתיק העבודות.

איכות– שוטטו באתרים השונים אותם החברה בנתה, הסתכלו עליהם מהזווית של המשתמש / הצרכן המתעניין במוצר. האם הם נוחים לשימוש ומשרתים היטב את מטרת העסק? האם הם עובדים "כמו שצריך"? האם הם עובדים מהר?

3. מוניטין והמלצות

איך יודעים לאיזו חברה יש מוניטין טוב? שואלים, מבררים וחוקרים, דרך קולגות, בעלי עסק מצליחים, קבוצות פייסבוק ייעודיות לבעלי מקצוע בתחום עיצוב אתרים ועוד. ההמלצות הטובות ביותר מגיעות מפה לאוזן, או בעידן שלנו, מהמקלדת לעין. חשוב לבדוק שההמלצה שקיבלתם אינה פרסומת במסווה של המלצה.

שאלות חשובות לשיחה הראשונית

על פי רוב, שיחת התעניינות ראשונית, היא ה"מפגש" החי הראשון שלכם עם נותן השירות. אתם רוצים לבדוק אם הספק מתאים לצרכים שלכם, אם הוא ידע לבצע את העבודה בצורה מקצועית, וכיצד הוא מעריך את עלות העבודה שתיארתם בפניו ("מעריך", כי על פי רוב לא ניתן לתת הצעת מחיר מדוייקת על סמך שיחת היכרות). הנה רשימת שאלות אפשרית לשיחה עם ספק פוטנציאלי:

ותק בתחום

יכולים להיות בוני אתרים בתחילת דרכם שעושים עבודה מצויינת. אולם ותק ברוב הפעמים מעיד על מקצוענות.

האם השירות כולל פגישות עבודה עם נציגי החברה שלכם?

פגישה אישית מקדימה מהווה חלק משמעותי מתהליך החשיבה והתכנון המקדימים לבניית האתר. בלעדיה קשה מאוד לקלוע למטרה ולהגיע לתוצר בעל משמעות עבור העסק.

עיצוב מותאם אישית

שאלו לגבי עיצוב מותאם אישית וודאו כי העיצוב שתקבלו יתפר למידות העסק שלכם ויהיה מוכוון להעביר את הסיפור של העסק.

כתיבה שיווקית

בררו אם הספק מחובר לעולם הפרסום והשיווק, מבין בתהליכי מכירה, יודע לחשוב "כמו הלקוח שלכם" וידע לבנות עבורכם אתר שיביא תוצאות.

האם העבודה כוללת הדרכה והטמעת ידע בחברה?

זוהי שאלה קריטית. האתר הטוב בעולם לא יהיה שווה הרבה עבור העסק שלכם אם לא תדעו לתפעל אותו ולערוך בו שינויים.

האם קיימת אפשרות לשירותי תחזוקת אתר ועריכת שינויים גם לאחר שהאתר יעלה לאוויר?

במידה ולא מתאים לכם שתחזוקת האתר יהיה באחריותכם, שאלו לגבי האפשרות שהחברה/הסטודיו ימשיכו לתחזק עבורכם את האתר לאחר שהוא עלה לאוויר.

האם השירות כולל אחריות במקרה של תקלה?

חשוב לברר את הנקודה הזאת מראש ולהיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי.

התרשמות כללית מהשיחה

אפשר ללמוד הרבה על כל בעל מקצוע משיחת הבירור הראשונית איתו.

נסו לחשוב מה הרגשתם – האם לספק אכפת שהאתר יכניס לכם כסף, או שהוא רק רוצה את הכסף שלכם? האם הוא ענה על שאלותיכם או שענה על כל שאלה "יהיה בסדר, תסמכו עלי".

האם השיחה היתה נעימה? האם בעל המקצוע ידע לתת לכם מענה מספק לשאלות? האם היה סבלני? האם הוא היה זמין?

תהליך העבודה על אתר אינטרנט הוא תהליך משותף. מכיוון שמדובר בעבודה משותפת, הקשר עם בעל המקצוע שאתם עובדים מולו הוא משמעותי. קשר נעים, סבלני שכולל הסברים, מענה על שאלות וזמינות יהפוך את תהליך העבודה המשותף לחיובי וישיג תוצר טוב יותר עבור העסק שלכם.

סיכום – איך לבחור בונה אתרים?

יש היום בשוק שפע של אפשרויות ונותני שירותים. פלטפורמות שונות, נותני מקצוע מהתמחויות שונות, וגישות שונות לבניית אתרים. יש לכם מוצר איכותי? יש לכם שירות איכותי? גם האתר שלכם צריך להיות איכותי. כמו בכל תחום, עבור איכות משלמים יותר – זאת ההוצאה הכי משתלמת שיש.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן