איך לבנות דפי נחיתה שבאמת עובדים

נתקלתם לאחרונה בדף נחיתה טוב באמת? דף שגרם לכם לרשום בקלות ובלי הרבה מחשבה את פרטי הקשר שלכם או להוציא את כרטיס האשראי מהארנק ולבצע רכישה? מה היה בו שהפך אותו לכל כך מזמין וכל כך נוסך ביטחון?

תוכן עניינים

דף נחיתה הוא דף אינטרנט ממוקד, שמזמין את הגולש לביצוע פעולה אחת ויחידה, כמו השארת פרטים, הצטרפות לרשימת תפוצה, רכישה של מוצר, הזמנת כרטיסים לכנס וכו'. זהו דף בודד שלא מקשר את הגולש לאתרים אחרים ומקורות חיצוניים, כדי לא להפסיד את הלקוח. דף נחיתה טוב, עם אחוזי המרה גבוהים, הוא נכס דיגיטלי משמעותי לכל חברה.

בניית דף נחיתה טוב שמייצר המרות לא מחייבת תואר שלישי בפיזיקה קוונטית, אבל היא בהחלט מצריכה הבנה של התהליך והשקעת עבודה. לעיתים אנשי מקצוע בתחילת דרכם חושבים שלעומת בניית אתר, הקמה של דף נחיתה היא עניין פשוט, מהיר וזול. אין טעות גדולה מזאת: בניית דף נחיתה דורשת מקצוענות ולוקחת זמן רב. דפי נחיתה בימינו נוטים להיות לא קצרים, ויותר מורכבים בהשוואה לדפי נחיתה מפעם. בשונה מאתר, גם מאוד מקובל לערוך בדפי נחיתה שינויים והתאמות לאורך הקמפיין בהתאם לתובנות שעולות ממעקבים שמנתחים את התנהגות המשתמשים.

כל דף נחיתה טוב מתחיל במחקר

מוכנים לצאת לדרך? השלב הראשון הוא שלב המחקר. לא משנה מה – אסור לדלג עליו. עוד לפני שאתם מתחילים לעצב או לכתוב, כדאי שתלמדו מי הלקוחות של המוצר/השירות, מה הם מרגישים ואיך הם מקבלים החלטות. בדקו מה היתרון של אותו מוצר על פני המתחרים, ומה הלקוחות של המוצר חושבים עליו. במחקר מנסחים ומדייקים את הצרכים וה"כאבים" של הלקוחות הפוטנציאליים.

הלקוחות הם לאו דווקא מי שהולך להשתמש במוצר, אלא מי שצריך לקבל החלטה לגביו. בתחליף חלב אם לתינוק, למשל, הלקוח הוא לא התינוק, אלא ההורה שעושה את הקניות. הידע שתצברו בשלב זה יעזור לכם להבין מה המשתמשים רוצים ומחפשים בדף, בצורה שתקדם אותם להרשמה/רכישה (או בשפה המקצועית: המרה).

בהתאם לתובנות משלב המחקר מתקדמים לכתיבת תוכן, למלאכת העיצוב, לבנייה של אתר "חי" ורק בסוף – להשקה של הקמפיין. אם תעבדו, ביחוד בהתחלה, לפי מבנים שהוכיחו את עצמם, יהיה לכם קל יותר להצליח לבנות דפי נחיתה שמספקים אחוזי המרה טובים.

לעיתים בוני אתרים ומעצבים בתחילת דרכם חושבים שלעומת אתר, הקמה של דף נחיתה היא עניין פשוט, מהיר וזול. אין טעות גדולה מזאת: בניית דף נחיתה דורשת מקצוענות ולוקחת זמן רב.

הגדירו את מטרת הקמפיין שלכם

דפי נחיתה שונים משמשים למטרות שונות. דף נחיתה להשגת לידים יהיה שונה מדף שמקדם רישום לשירות או לרשימת דיוור ובהחלט שונה מדף למכירת מוצר או שירות מסוים. בוודאי תיתקלו גם במצבים בהם לדף הנחיתה יש מטרה שונה מזו של האתר הראשי של אותה חברה עבורה בונים את הדף.

המטרה של דף הנחיתה חייבת להיות ברורה וניתנת למדידה. כשהמטרה שלכם מוגדרת היטב תוכלו להבין בצורה מדויקת ויעילה יותר אלו אלמנטים אתם צריכים בדף, איך לכתוב את הקופי (קופירייטינג, תוכן שיווקי כתוב) של הדף, ואיך למדוד הצלחה.

לדף נחיתה יש מבנה שמיועד למקד את המשתמש

אחד היתרונות המרכזיים של הפניית הקהל בקמפיין לדף נחיתה ולא לאתר אינטרנט, הוא שדף נחיתה מקדם מטרה ברורה ויחידה. כדי למנוע מהמשתמש הסחות דעת, יש לשמור שדף הנחיתה לא יכיל:

  1. קישורים לדפים אחרים באתר
  2. קישורים חיצוניים לאתרים אחרים
  3. תפריטי ניווט לעמודים אחרים

המבנה של דף הנחיתה צריך להיות ליניארי ולהוביל את המשתמשים שלכם כך שיהיה להם רק נתיב אחד להתקדם בו – לעבר מטרת ההמרה המוגדרת של הדף כמובן.

מבנה דף נחיתה כולל כותרות ברורות, שיווקיות ומקדמות המרה, התכנסות אפקטיבית של כמה קריאות לפעולה לכדי קריאה ראשית אחת לפעולה, אלמנטים ויזואליים מדויקים ואיכותיים, קופי תמציתי וברור עם הצעת ערך ברורה.

האורך לא קובע, אבל המבנה – כן

בהתאם לאופי המוצר או השירות שאתם מקדמים בדף הנחיתה, הדף יכול להיות ממוקד וקצר מאוד או ארוך ועם יחסית הרבה מידע. בכל מקרה יש לשמור על תמציתיות, הדגשת הצעת הערך שלכם וקידום המשתמש בנתיב הקריאה לפעולה וההמרה. ככל שהמוצר או השירות שלכם מורכבים יותר להבנה ולמכירה, כך תצטרכו לתת לגולשי הדף יותר מידע ופרטים.

המבנה של דף הנחיתה צריך לשמור על המשתמש כל הזמן בכיוון של ההמרה הברורה הנמצאת בבסיס הדף. הנה דוגמה למבנה בסיסי אפשרי של דף נחיתה:

דף נחיתה של עמותת איילים

תהליך כתיבת הקופי והתוכן לדף הנחיתה

חשוב שהעיצוב של דף הנחיתה יהיה אסטטי ומעניין, אך התוכן הוא מה שיגרום למשתמשים להישאר בדף ולהגיע למטרה שאתם מכוונים אותם אליה. כתיבת קופי לדפי נחיתה היא בהחלט סוג של אומנות, עם המון ניואנסים, התאמה אישית למוצר או לשירות. ככה עושים את זה:

השקיעו בכותרות של דף הנחיתה

יש לכם רק שניות בודדות ללכוד את תשומת הלב של הגולשים המגיעים לדף הנחיתה שלכם, לכן הכותרת צריכה להיות מדויקת. כותרת טובה:

  1. היא כותרת ברורה ומובנת
  2. היא כותרת זכירה
  3. מדגישה את ההצעה, את הערך ללקוח, את הפיתרון לבעיה שלו
  4. מסקרנת – למה כדאי למשתמש להישאר בדף ולקבל עוד פרטים?

דף נחיתה של יס

התמקדו ביתרונות ובערך ללקוח

בצורה חכמה, אלגנטית ומותאמת לקהל היעד שלכם, התמקדו ביתרונות שלכם ובהצעת הערך שאתם מספקים. הבהירו כבר בתחילת הדף כיצד אתם נותנים מענה ל"כאב" של הלקוח. ותרו מראש על פסקאות ארוכות ומתישות שאף אחד לא הולך לקרוא. במקומן, הבהירו בפשטות ובישירות מדוע הצעת הערך שלכם שווה את הזמן והכסף של המשתמש. לדוגמה, קמפיין לשכונה חדשה בעיר אופקים בחר להדגיש את יתרונות המיקום ביחס למחיה בעיר במרכז הארץ.

דף נחיתה לפרוייקט נדל"ן באופקים

כשאתם כותבים זכרו לא להתמקד יותר מידי ביתרונות של המוצר או השירות, שכן התכונות והאיכויות אינן הדבר החשוב ביותר. את הלקוח מעניינות התוצאות – מה יוצא לו מזה?

במקום פסקאות ארוכות ומתישות הבהירו בפשטות ובישירות מדוע הצעת הערך שלכם שווה את הזמן והכסף של המשתמש

התאימו את התוכן של דף הנחיתה לקהל ולפלטפורמה

דפי נחיתה ממירים טוב יותר כאשר קל לקרוא אותם והמידע בהם ברור, בעל ערך ושיווקי בצורה חכמה – אפילו אם הם ארוכים יחסית.

התוכן צריך להיות מותאם לפלטפורמה ממנה המשתמש הגיע לדף. דף נחיתה לגולש שהגיע מחיפוש אקטיבי בגוגל צריך להיות שונה בגישה שלו (בשפה, במסר) מדף שהמשתמש הגיע אליו משיטוט בפייסבוק או באינסטגרם.

תכננו את הטקסט מראש: האם הוא צריך להיות קליל? האם מעט מרוחק? מקדמים מותג שמכוון לקהל יעד מתוחכם? השתמשו בטקסט ענייני, 'אובייקטיבי'. מכוונים לקהל יעד פשוט? לנוער? הטקסט יהיה כתוב בצורה פשוטה יותר, משדר נגישות. קהל היעד שלכם שייך למגדר מסוים או לקבצות גיל ממוקדת? "שחקו" עם השפה בהתאם.

קהל היעד שלכם שייך למגדר מסוים או לקבצות גיל ממוקדת? "שחקו" עם השפה בהתאם.

השקיעו בעדויות לקוח לא סתמיות

התלבטות היא תהליך טבעי. כמעט כל אחד נשען על דעות של אחרים כאשר הוא לא בטוח שהוא עושה את הבחירה הנכונה, או כאשר הוא מרגיש שחסרים לו כלים לבחור נכון. גם כאשר אנחנו די בטוחים בבחירה שלנו, חיזוק מצד לקוח מרוצה שאנחנו מכירים עוזר לנו לקבל החלטה סופית. לכן חשוב מאוד להשקיע בעדויות לקוח (המלצות) מעניינות, רלוונטיות ואותנטיות.

כמעט כל אחד נשען על דעות של אחרים כאשר הוא לא בטוח שהוא עושה את הבחירה הנכונה, או כאשר הוא מרגיש שחסרים לו כלים לבחור נכון

אם יש לכם את האפשרות ואם זה רלוונטי להמרה, הוסיפו לדף הנחיתה עוד עדויות לסמכות ולאמינות, כמו עבודות קודמות, ולקוחות מוכרים (או לוגואים של לקוחות).

דייקו את ההנעה לפעולה

דף נחיתה לא רק מציג פרטים ותועלות, הוא גם מניע את המשתמש לפעולה. לפעמים אזור ההנעה לפעולה מכיל טופס לידים, לפעמים כפתור להתחלת שיחת טלפון ולפעמים כפתור מעבר לרכישה.

אם השקעתם מחשבה בניסוח הכותרות הרגילות בדף בוודאי תשקיעו מחשבה נוספת בניסוח ההנעה לפעולה. בהנעה לפעולה מומלץ לא להשתמש בשפה פסיבית (כמו "להצטרפות") אלא לבחור בשפה אקטיבית, כמו צורת ציווי ("בואו להגשים חלום!") או פועל בגוף ראשון ("אני רוצה להצטרף!"). גם שימוש בשאלה יכול להיות יעיל בשלב זה ("רוצים לישון טוב יותר בלילה?").

כדאי מאוד לעצב את אזור ההנעה לפעולה כך שיהיה בולט ודומיננטי יותר משאר הדף, כדי שגם אם המשתמש "יתאמץ", הוא לא יפספס אותו.

כשאתם מנסחים הנעה לפעולה חשבו רגע מתוך נקודת המבט של לקוח

זכרו שהמשתמשים לא אוהבים להרגיש שדוחפים להם מוצר. מהצד שלהם הם סה"כ מחפשים עסקה טובה. הם רוצים לדעת שהצליחו להשיג את המוצר שהכי מתאים להם ובמחיר הכי טוב שהם יכולים להשיג. כשאתם מנסחים הנעה לפעולה חשבו רגע מתוך נקודת המבט של לקוח – זה משמח אותי או מבריח אותי? אני מרגיש שהמוכר הזה לטובתי? כי את הלקוח מעניינת רק התועלת שיוצאת לו מכל זה, וממש לא מעניין מה המוכר רוצה למכור לו.

השתמשו בכל החיזוקים והעידודים העומדים לרשותכם, גם אם מדובר במידע שכבר ציינתם באזור קודם בדף הנחיתה. אם השירות מוצע בחינם (גם אם לזמן מוגבל) – ציינו זאת במפורש באזור ההנעה לפעולה. אם תהליך הרישום לא כולל הזנת פרטי אשראי – גם את זה כדאי לציין. אם יש החזר כספי מלא תוך 30 יום – למה שזה לא יהיה כתוב כאן?

יש עוד דברים שחשוב לשים לב אליהם?

  • אחידות – הקפידו להשתמש באותה השפה ובאותן מילות המפתח כמו במודעות שדרכם הגיעו הגולשים לדף. כל הפרסומים של חברת יס, למשל, חולקים קריאייטיב משותף. הם מדברים את אותה השפה, וזה מצויין.
    דף נחיתה של יס
  • היו ברורים לאורך כל הדרך – המרה היא לא סוף הדרך, אלא רק ההתחלה: לאחר פעולת ההמרה ע"י המשתמש, הציגו דף תודה עם פרטי המשך רלוונטיים. דאגו להסביר למשתמש מה השלב הבא, כמה זמן הוא יקח ואיך ניתן ליצור קשר לבירורים.
  • לצבעים יש השפעה גדולה על המשתמש ולכן חשוב להבין את הפסיכולוגיה שעומדת מאחוריהם וכיצד הם משפיעים על הרגשות שלנו. השתמשו בהם בתבונה.
  • אופטימיזציה – דף נחיתה מנצח צריך להיות מהיר מבחינת זמני טעינה, הצגת התוכן ומעבר בין שלבי ההמרה.
  • שיפור גם לאחר התחלת הקמפיין – חשוב לבצע בדיקות A/B כדי למצוא את הגרסאות הטובות והיעילות ביותר לשל דפי הנחיתה שלכם.
  • מעקבים – מן הסתם, תרצו למדוד את התוצאות של דפי הנחיתה, אז לא לשכוח ליישם כלי מעקב בכל דף נחיתה. הבסיס הוא פייסבוק פיקסל וקוד מעקב של גוגל אנליטיקס. ניתן גם להטמיע מעקב מפות חום, כמו Hotjar, אך חשוב לשים לב שלמעקב כזה יש על פי רוב השפעה לא טובה על מהירות הטעינה של הדף.

דוגמאות לדפי נחיתה מנצחים

ויסיטה – סטארטאפ ישראלי לניהול העסק שלך מצליח לזקק את המסר שלו בצורה פשוט ונקייה עם עמוד נחיתה פשוט.

דף נחיתה vcita

למרכז הבינתחומי בהרצליה יש עמודים נחיתה ספציפים לפי תואר, שבנויים בצורה פשוטה ונעימה לעין. העמודים משלבים כותרת ברורה, טופס עליון, המלצות וסרטון קצר.

דף נחיתה המרכז הבינתחומי

חשבונית ירוקה, חברה שנותנת שירותי חשבונאות דיגיטלית השתמשו בהסברים קלילים עבור כל סעיף שצריך למלא בטופס. כאשר המשתמש מבין מדוע מבקשים ממנו את המידע שלו הרבה יותר קל לו להשאיר פרטים אישיים.

דף נחיתה חשבונית ירוקה

חברת lyft שמחברת בין נהגים וחברות ואנשים פרטיים שצריכים תחבורה מספקת לנו שדות להתחברות קלה למערכת והסברים פשוטים על איך התהליך עובד. העיצוב פשוט ולא מתוחכם, הקריאייטיב עכשווי ונקי.

דף נחיתה lyft

סיכום

בניגוד לאתר, שמכיל על פי רוב מידע על מוצרים או שירותים רבים, דף נחיתה צריך להיות ממוקד: כותרות ברורות, הסבר על התועלות של המוצר והנעה לפעולה.

את הדף מנסחים כמענה לכאב או לצורך מהותי של קהל היעד. הדף יכול להיות ארוך או קצר, אך הוא צריך לשמור על כל האלמנטים של דף נחיתה מנצח: כתוב חכם, עונה מראש לכל שאלה או מכשול שהגולש יכול לחשוב עליהם, בנוי פשוט ומקדם המרה תוך הדגשת הצעת ערך משמעותית.

זכרו שאי אפשר לקדם דפי נחיתה בקידום אורגני, ולכן מקובל לקדם אותם באופן ממומן בפרסום PPC ופרסום בפייסבוק. אפשר לקרוא על זה עוד בכתבה מה עדיף – אתר או דף נחיתה. כדי להבין טוב יותר את ההבדל בין סוגים שונים של קידום קראו איך להביא לקוחות אל אתר החברה.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן