האם יש לך אסטרטגיה דיגיטלית?

המגוון האדיר של מדיות חברתיות הוא ברכה? לא רק. כאשר יש הרבה אפשרויות בחירה, קל ללכת לאיבוד. בניה של אסטרטגיה דיגיטלית לעסק תסייע להתמקד במדיות המתאימות ביותר, להתאים את הפעילות למשאבים הקיימים (משאבים כספיים ומשאבי זמן) ולהביא מקסימום תוצאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לרוב אנחנו לא אוהבים להשתמש בביטויים מפוצצים, אבל במקרה הזה הצורך הוא אמיתי: אסטרטגיה דיגיטלית. הביטוי הזה יוצא דופן – הוא באמת חשוב לעסק שלך.

ערכנו ניסוי

לפני כמה חודשים הפצנו שאלון אנונימי בקרב חברים בפרופילים האישיים בפייסבוק. שאלנו אותם על החווייה שלהם משיווק העסק שלהם, על הקשיים ועל ההצלחות. על השאלון ענו המון בעלי עסקים קטנים ובינוניים, החל מעצמאיים שעובדים מהבית ועד מנהלי חברות קטנות עם 50 עובדים ומנהלי שיווק. אחד הדברים שחזרו כמעט אצל כל מי שענה לנו, הוא התחושה של הצפה של ידע ואפשרויות ועם זאת מוגבלות ביכולת להשתמש בפלטפורמות באופן מיטבי לעסק. מה שמעניין הוא שרוב המשיבים לא טירונים בכלל – הם חברים בקבוצות פייסבוק לקידום ושיווק עסקים וחשופים להמון כלים שמבטיחים להעיף את העסק שלהם לחלל. אם יש כל כך הרבה כיוונים להתקדם בהם, וכל כך הרבה ערוצים להגיע דרכם ללקוחות חדשים, איך יודעים מאיפה להתחיל?

כמות הערוצים הרלוונטים רק גדלה משנה לשנה

בשנים האחרונות צמח תחום הפרסום והשיווק אל זירות חדשות. אם בעבר השיווק התבצע דרך ערוצי מדיה קלאסיים כמו פרסומות בעיתונים ובטלוויזיה, הרי שבעשור האחרון הצטרפו אליהם ערוצים חדשים רבים – אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות במובייל ועוד. ערוצים חדשים אלו נגישים מאד לכל מפרסם, ולא דורשים ייצוג רשמי של משרד פרסום או סכומי עתק לפרסומת בטלוויזיה. מסיבות אלו הפרסום בדיגיטל מושך כמובן גם בעלי עסקים קטנים יותר, שמקווים להגדיל את החשיפה ולשפר את הריווחיות בהשקעה נמוכה יחסית. אך זה לא תמיד כה פשוט.

כאן נכנסת לתמונה האסטרטגיה הדיגיטלית

דווקא כיוון שיש הרבה אפשרויות בחירה, קל ללכת לאיבוד, ובדיוק כאן מגיע הצורך באסטרטגיה דיגיטלית. קידום אורגני או ממומן? איך לחלק את התקציב בין גוגל, פייסבוק רשימת תפוצה וקידום תוכן (טאבולה ואאוטבריין)? האם יש לי את כל הנכסים הדיגיטליים שאני צריך? האם ניתן לשפר את התכנית השיווקית באמצעות WhatsApp? באיזו שפה ובאילו אמצעים (טקסט, וידאו, תמונות) כדאי להשתמש בכל פלטפורמה?

מה זו אסטרטגיה דיגיטלית?

אסטרטגיה דיגיטלית היא התכנית השיווקית והעסקית של כל מותג או חברה בערוצים הדיגיטליים השונים. המטרה של בניית התכנית היא לאפיין את דרכי הפעולה בערוצי הדיגיטל השונים ולהתאים לכל מוצר שהחברה מעוניינת לשווק את הכלים שהכי מתאימים לו. מתחילת התהליך חשוב להבין מיהו קהל היעד ובאיזו דרך כדאי להגיע אליו – באיזה פלטפורמה כדאי להשתמש וכמה כסף צריך להשקיע בה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. תכנית אסטרטגית טובה מכילה גם גמישות: כזו שמאפשרת לבדוק ולאמת את כל הנחות היסוד הראשוניות לגבי קהל היעד והשיווק, ולעדכן את התכנית בהתאם לתובנות העולות מהניסויים בשטח.

האם זה מתאים רק לעסקים גדולים?

להיפך. לעיתים בעסק קטן או בינוני אין הרבה שוליים וחשוב כפליים שכל השקעה תחזיר את עצמה. השקעה בבניית אסטרטגיה דיגיטלית כבר מתחילת הדרך היא ההבטחה שההשקעה שלך במדיה חברתית, בדף נחיתה, ברשימת תפוצה וכו' אכן תעשה את העבודה.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לקריאה נוספת

מה עדיף – אתר או דף נחיתה? (וגם סיפור על חנות התכשיטים "רויאלדין")

האם להשקיע באתר או בדף נחיתה? מה בכלל ההבדל ביניהם ולמה אפשר לצפות מכל אחד מהם? האם אפשר גם וגם? שאלות אלו עולות פעמים רבות בשלבים הראשונים של התקשורת שלנו עם לקוח חדש, ובמאמר זה אנו עונים על כולן וגם מתארים משפך שיווקי בסיסי שמשלב כלים דיגיטלים שונים.

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.