רוצה שיזכרו אותך? זה הזמן לתת כבוד לתוכן באתר

למה תיאורים מדוייקים זה לא מספיק, ואיך לקחת את תוכן האתר ולהעשיר אותו, כך שיענה על צרכים נרחבים של קהל היעד. התוצאה: יותר משתמשים שזוכרים את המותג גם אחרי שהם יצאו מאתר האינטרנט שלך.

תוכן עניינים

יש סיפור עממי ידוע על שני פועלים שעבדו במרץ ברחוב. אחד חפר בורות והשני מילא אותם. כששאלו אותם מה הם עושים, הם ענו: נוטעים עצים! וכשראו את המבט המבולבל של השואל הוסיפו: בדרך כלל אנחנו צוות של שלושה, אחד חופר, אחד מכניס את השתילים ואחד מכסה באדמה, אבל היום הפועל שאחראי על הכנסת השתילים בחופש.

מי שכותב תוכן לאתר אינטרנט ומסתפק רק בתיאור העסק, השירותים והמוצרים דומה לפועל שמתרכז בתפקידו: לחפור בורות, ואינו מתייחס לתמונה הרחבה יותר ולכלים נוספים שעומדים לרשותו על מנת להפוך את העבודה שלו לאפקטיבית. במאמר הזה נסקור כמה דרכים להתייחס אל אזור התוכן באתר בכבוד הראוי לו ולתת לו יותר תפקידים מאשר רק למסור מידע על העסק שלכם – תנו לתוכן שלכם לעבוד שעות נוספות!

איפה אני נמצא?

הדרך הפשוטה לחשוב אחרת על תוכן האתר היא להסתכל דרך העיניים של הלקוחות שלכם, או הלקוחות הפוטנציאליים. לא תמיד הגולשים הגיעו לדף המסויים בו הם נמצאים כשחיפשו דווקא אתכם או כשלחצו על קישור מדף הבית של האתר שלכם. ייתכן שהם התעניינו במידע אודות נושא שעניין אותם ונכנסו לתוצאה בגוגל שנראתה להם מבטיחה. בשלב הזה הם עוד לא יודעים לאן הם הגיעו. הם הגיעו לעמוד פנימי באתר. הם דילגו על בחינת תפריט הניווט המפואר באתר שלכם או דף הבית שמתאר את החברה ואת השירותים והמוצרים שלה. לכן, על מנת לתת להם אוריינטציה ראשונית, בנוסף לתוכן עצמו, תרצו לתת להם בכל עמוד תוכן מידע קצר על זהות הכותב ועל העסק.

הדרך הפשוטה לחשוב אחרת על תוכן האתר היא להסתכל דרך העיניים של הלקוחות שלכם, או הלקוחות הפוטנציאליים.

כאן, בתחתית הכתבה הזאת, למשל, תוכלו למצוא עוד מידע על אפרת וייל שכתבה את המאמר הזה, לקרוא עוד על סטודיו האייל ולעבור לתיק העבודות, שהוא התוכן המקודם באתר הזה.

לאן אני ממשיך מכאן?

אחרי שהגולש הגיע לאתר שלכם ונוצר עניין, תרצו לכוון אותו הלאה – אולי לעיסוק נוסף בתכנים שלכם, או למחקר על העסק שהגיש לו כרגע את המידע שבו התעניין. בשלב הזה תרצו להכיר לגולש את השלב הבא במשפך השיווקי של העסק שלכם. תוכלו לקשר את הגולשים לדף ה"אודות" אם ההערכה שלכם שמי שמגיע לדף הזה פחות מכיר אתכם, או לתיק העבודות שלכם אם ההערכה שלכם שמי שהגיע לדף כבר רוצה לברר עליכם יותר לקראת רכישה. אם התוכן מדבר על מוצר מסוים תרצו לשים קישור לעמוד מוצר, ועוד.

מה אני לוקח איתי?

על פי דעה רווחת על מנת לחרוט את דמותו של העסק בראשם של מי שנתקלים בו יש לעצב לוגו, להשתמש בצבעים מובחנים ובסיסמה קליטה. אחר כך יש לחשוף כמה שיותר אנשים לתמצית זו של העסק כך שהיא תישאר כמו כרטיס ביקור קטן צרוב במוח של המתבונן.

האמת היא שהתמצית הנ"ל היא רק צד אחד של המטבע. הלקוח צריך להיות משוכנע שהמוצר או העסק בעלי ערך עבורו על מנת שתהיה לו המוטיבציה הראשונית לקבוע להם סמל במחשבתו. לסמל יש משמעות רק אם הוא מוביל למשהו גדול יותר שהיינו רוצים לזכור. אין ערך לסמל שאין מורכבות מאחוריו.

לסמל יש משמעות רק אם הוא מוביל למשהו גדול יותר שהיינו רוצים לזכור. אין ערך לסמל שאין מורכבות מאחוריו.

תארו לעצמכם שכרגע פגשתם אדם בפעם הראשונה ושמעתם ממנו רק איך קוראים לו, ללא מידע נוסף. יש סיכוי טוב לכך שלא תזכרו את שמו בהמשך. אנחנו שומעים הרבה שמות במהלך חיינו ואת רובם לא נזכור מעבר לפגישה הראשונית (ולפעמים נשכח אותו גם במהלך הפגישה הראשונה…). בניגוד לכך, אם תגלו על האדם פרטים נוספים, המוח שלכם יחליט שזכירת שמו של האדם חיונית יותר לאינטרסים שלכם. השם מסמל עבורכם מעבר לשם בלבד. גם אם בסופו של דבר לא תזכרו את כל מה שסיפר על עצמו באותה פגישה ראשונית, כנראה שאת השם שלו תוכלו לזכור.

כאשר תמשכו אנשים להגיע לתכנים נוספים שפרסמתם ולהכיר אתכם יותר, הם אמנם לא יזכרו כל מה שראו וקראו, אבל יש סיכוי גדול יותר שיזכרו את השם שלכם. זה אפקט נוסף שתוכלו ליצור באמצעות קישורים לתכנים נוספים.

אתר אינטרנט הוא לא פלאייר

ניתן לסכם את העצות שהופיעו למעלה באמירה שאתר אינטרנט אינו פלאייר. כשבעלי עסקים או נותני שירותים ניגשים לבנות לעצמם אתר, לפעמים יש להם בראש דימוי של "פלאייר שנמצא באינטרנט", מקום שבו ניתן למצוא את כל המידע על העסק באופן מרוכז. אבל הפורמט האינטרנטי בנוי ליצירת שיחה וליצירת קשר. הקשר עם הקורא הוא דינאמי. בעוד שבקריאת עלון פרסומי אם יעלו לקורא שאלות נוספות הן ישארו ללא מענה, האינטרנט מחכה לתגובה של הקורא, ומגיב בהתאם.

האתר יכול לעודד את הקורא לכיוונים מסוימים – של קנייה, של היכרות מעמיקה יותר עם המוצר – ויש בו אפשרות לענות על הצורך הזה באופן מיידי. לכן חשוב לחשוב מראש אילו צרכים יעלו אצל הקורא בעקבות הקריאה ולספק להם מענה – בקישור לרכישה, במידע נוסף ועוד. יותר מזה – הטקסט יכול לעודד את הקורא לכיוונן של האינטראקציות הרצויות לנו.

להריח את הטקסט

הטיפ האחרון שלנו לגבי עיצוב תוכן נוגע לכתיבה עצמה. טקסט שמתאר מוצר יכול לכלול תיאור עשיר יותר ולהפוך את הקשר בין הקורא לעסק מקשר עסקי-טכני לקשר רגשי.

ספרו משהו עליכם, בתור נותני השירות, מעבר לתיאור היבש של המוצר. תנו לקורא גם לדמיין את השימוש שלו במוצר באמצעות פניה לחושים השונים – השתמשו במילים מתחום האוכל (מוצר מתוק!) מתחום השמיעה או הריח, האם המוצר שלכם מתאים לפאב אפלולי ספוג אדי בירה? אולי הוא הופך ישיבת מורים יבשה לאירוע משמח ומקפיץ, או משדרג את הטיול אחרי צבא לרמות נוחות שלא הכרנו?

אם השתמשתם במילה מתחום הרגשות או החושים זכיתם בחינם בתמונה מנטלית שקשורה למותג שלכם.

אם השתמשתם במילה מתחום הרגשות או החושים זכיתם בחינם בתמונה מנטלית שקשורה למותג שלכם. כל אלו מצטרפים לכלים שהם מעבר לטקסט כמו תמונות וגיימיפיקציה שיוצרים תמונה רגשית מלאה יותר.

כמה מילים אחרונות על תוכן

בכתבה עסקנו בהעשרה של תכני האתר, כך שיענו על צרכים רחבים יותר של הלקוחות ויעזרו לסיפור שלכם להישמר בלב הקוראים. חבל שהטקסט שלכם ינוח במחוזות התיאור המדויק של העסק או המוצר. תנו ללקוחות שלכם את מה שהם מחפשים והוסיפו לטקסט את מה שאתם צריכים על מנת לקדם את התהליך השיווקי שלכם ואת הקשר האישי עם הלקוחות.

אם התעניינתם בכתבה הזאת, אני ממליצה לכם לקרוא גם את חוויית משתמש מונחית עצמים – לתת למשתמש להוביל. זו סקירה מקיפה על תכנון ממשקים באתרי אינטרנט, אשר נוגעת בחלק מהנקודות שהעליתי כאן ומרחיבה אותן. בנוסף לאסטרטגיית תוכן, אפשר לחזק את הקשר עם משתמשי האתר גם באמצעות כלים עיצוביים. עוד על כך בכתבה לבנות אתרים בלתי נשכחים.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן