יש לי דף עסקי בפייסבוק. זה מספיק?

פייסבוק היא פלטפורמה נהדרת. חשיפה לקהל, מעורבות, ושיתופים - פלא שאין כמעט עסק שלא מפעיל דף? אבל גם אם הדף העסקי בפייסבוק מביא למותג שלך חשיפה מצויינת, מעורבות ומכירות, יש (לפחות) חמש סיבות בגללן כדאי וחשוב לפתוח ערוצי שיווק במדיות נוספות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

1. יותר מדי אופציות

הלקוח לא יודע מה אתה רוצה שהוא יעשה, ולכן עלול ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות שפייסבוק מציע לו. הדף של המתחרים שלך, תמונה של החברים שמטיילים בחו"ל או סרטון על חתולים – כולם מופיעים לצד הדף שלך… כשיש לך דף נחיתה או אתר משלך, אתה עוזר ללקוח ומנתב אותו אל הפעולות שאתה רוצה שהוא יעשה, הפעולות שחשובות לך עסקית.

2. עיצוב שאינו מותאם למותג

העיצוב בפייסבוק אחיד ולא משקף את האופי הייחודי של העסק שלך. לא – קאבר פוטו זה לא מספיק, ובסופו של יום החוויה של הלקוח מהמותג תלויה במערך הכולל של השפה המילולית והגרפית שלו. עוד על עיצוב ניתן לקרוא במאמר "על טעם ועל צבע – בחירת פלטת צבעים בעיצוב האתר" ובמאמר "טיפוגרפיה עברית באתרים"

3. פגיעה מתמשכת בחשיפה

פייסבוק מצמצמת את החשיפה האורגנית (החינמית) של דפים עסקיים. זו מגמה שלא הולכת להשתנות – להיפך, ככל שהזמן עובר פחות ופחות חברים ועוקבים רואים את התכנים שלך. כשיש לך דף נחיתה אתה שולט עליו, הוא שלך באמת ולך יש את כל הכלים לקדם אותו ולהביא אליו את הלקוחות שלך.

4. חוסר בחווייה רב ערוצית

אחד הדברים שהכי משפיעים על לקוחות זו התחושה שהעסק נמצא בכל מקום. "אם אני מוצא אותך בכל הרשתות החברתיות שאני פעיל בהן, אני מקבל ממך מיילים עם תוכן שמשמעותי לי, צפיתי בך בYouTube, אני רואה את הפרסומת שלך כשאני גולש ב-Ynet ויש לך דף נחיתה מושלם – אז כנראה שבאמת אפשר לסמוך עליך".

5. לא לשים את כל הביצים בסל אחד

אף פעם לא נוכל לדעת מה יהיה מחר כשאנחנו מסתמכים על שירות צד-שלישי כמו פייסבוק. העולם הדיגיטלי תמיד בתנועה, וטכנולוגיות משתנות כל הזמן; זה שהיום כולנו בפייסבוק לא אומר שתמיד נהיה שם. כפי שכבר ראינו בעבר, אחוזי החשיפה האורגנית בפייסבוק יכולים להשתנות ברגע, אפשרויות קריטיות יכולות להיעלם, ובאופן תיאורטי – פייסבוק יכולה להסגר מחר. בתרחיש מופרע שכזה, מי ששם את כל הביצים שלו בסל של פייסבוק, ישאר בלי כלום. כבעלי עסקים אין לנו את הפריווילגיה להסתמך רק על ערוץ תקשורת אחד, וחשוב לבנות בסיס איתן של נכסים דיגיטליים מרובים: אתר, דפי נחיתה, ייצוג ברשתות החברתיות השונות, מיקום רלוונטי בחיפוש בגוגל ועוד בהתאם לעסק ולצרכים שלו.

"אוקיי הבנתי, יש משמעות לייצוג רחב ברשת! מה עוד אני צריך לדעת?"

חשוב לשים לב שכל ערוץ שעובדים דרכו אכן מופעל היטב. האיכות חשובה יותר מהכמות. עדיפים מעט ערוצים דיגיטליים המנוהלים בצורה יעילה על פני הרבה ערוצים המנוהלים בצורה גרועה. אף אחד לא רוצה לבקר בדף בפייסבוק ריק או בבלוג משעמם ובנאלי, אבל קל לסחוף גולשים אל בלוג מעניין ועשיר או אל דף פייסבוק פעיל ויצירתי. הקפידו על ניהול שוטף ועקבי של הערוצים שלכם!

 

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לקריאה נוספת

6 דברים שלמדתי מקים קרדשיאן על פרסום (ואיך כל זה קשור לבניית אתרי אינטרנט?)

סמל של תרבות טראש או אשת עסקים ואשת שיווק גאונה? קים קרדשיאן היא אישיות מרתקת ושנוייה במחלוקת. אנחנו רוצים להתמקד בה בגלל האופן בו היא מזהה טרנדים ומובילה מגמות. במאמר זה ניגע בדרך בה היא מנצלת את הכלים הטכנולוגים לצורכי הפרסום והשיווק שלה, ונראה כיצד ניתן להשתמש בכלים האלה באתר האינטרנט שלנו.

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.