להשיג יותר מנויים לניוזלטר ע"י חיבור של Smoove לעמוד התשלום של WooCommerce

Smoove היא מערכת פופולארית מאוד בישראל שמאפשרת לחברות וארגונים לשלוח מיילים שיווקיים. במדריך זה, הראשון מסוגו בעברית, נלמד כיצד לחבר את עמוד התשלום של ווקומרס לסמוב, כך שכאשר משתמש ירכוש באתר הוא יוכל לבחור להצטרף לרשימת התפוצה שלכם בסמוב.

תוכן עניינים

רוב העסקים מבינים שכדי להצליח למכור בחנות און-ליין יש להפעיל מגוון ערוצי תוכן ולקדם את האתר במגוון כלים ופלטפורמות. החל מקידום ממומן, דרך קידום אורגני, ניוזלטרים ופרסום באמצעות משפיענים ברשתות חברתיות – שילוב מגוון אמצעים מבטיח שלקוחות יגיעו אל החנות וירצו לקנות בה. אלא שהמערכות האלו יעילות רק אם יש ביניהן אינטגרציה – רק כאשר הן מחוברות אחת לשנייה ועובדות יחד כמו מכונה אחת. בדיוק בזה עוסק המדריך הזה.

לסמוב אין תוסף מובנה לחיבור לווקומרס

את WooCommerce כנראה לא צריך להציג – התוסף מאפשר ליצור חנויות מורכבות שמתממשקות למערכות צד ג', לנהל כמויות גדולות של מוצרים, תנאי קנייה, מבצעים, דרכי תשלום וניהול משלוח, ולספק ללקוחות חוויית משתמש מצויינת. פעמים רבות נרצה לנהל גם רשימת דיוור ("ניוזלטר" והודעות מותאמות אישית) ללקוחות החנות  – לאסוף מאגר של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים ולשלוח להם תוכן והצעות שיווקיות במגוון ערוצים (כמו אימייל וSMS). לרוב חברות הדיור הבינלאומיות יש תוסף מותאם בדיוק בשביל זה (למשל – התוסף Mailchimp for WooCommerce) אבל אם נרצה להוסיף לעמוד התשלום של ווקומרס אפשרות הצטרפות לדיוור דרך סמוב (Smoove) נצטרך לעשות את זה בעצמנו.

במאמר הזה אני מסביר כיצד לממשק (לחבר) את עמוד התשלום (Checkout) של WooCommerce לסמוב, כך שכאשר לקוח יזין את הפרטים שלו בעת הרכישה הוא יוכל לבחור אם להצטרף לרשימת הדיוור. אם הוא יבחר כך, פרטיו ייכנסו אוטומטית לרשימה בסמוב.

שדה הצטרפות לדיוור בעמוד תשלום של ווקומרס

למה חשוב לשאול את הלקוח לפני שמכניסים את פרטיו לרשימת תפוצה?

הרבה בוני אתרים רושמים את לקוחות החנות לרשימת תפוצה בסמוב באמצעות אוטומציה בממשק של סמוב, אלא שיש לזה חיסרון אחד גדול: צירוף הלקוח נעשה אוטומטית, בלי שהלקוח בוחר להצטרף. בהדרכה זו, לעומת זאת, היתרון הוא בכך שאנחנו נותנים ללקוח לבחור האם הוא רוצה להצטרף לרשימת התפוצה. הדבר חשוב משלוש סיבות:

  1. חוויית לקוח – צירוף לקוח לדיוור בלי ידיעתו יכול לגרום לו לתסכול ולדעה שלילית על החנות. לעומת זאת כאשר הלקוח מצטרף מתוך בחירה הוא מרגיש שכיבדו אותו ואת הרצון שלו.
  2. שמירה על המוניטין של האימייל המדוור – אם לקוחות לא רוצים לקבל דיוור הם עלולים לסמן את האימיילים כספאם, מה שיפגע בreputation של הדומיין ויפחית את עֲבִירוּת המיילים (deliverability) של המדוור.
  3. חוק הספאם – החוק בישראל (סעיף 30א' לחוק התקשורת) אוסר על מדוורים לדוור ללא אישור מפורש מהלקוח. דיוור אסור יכול לגרור קנסות ותשלומי פיצויים בעשרות ומאות אלפי שקלים.

בקיצור – חשוב מאוד לתת ללקוחות שלכם להחליט בעצמם אם הם רוצים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם. אגב, זה לא חייב להיות רק במעמד הרכישה: יש לי גם מדריך על חיבור טופס אלמנטור לסמוב – מוזמנים להשתמש גם בו.

כאשר הלקוח מצטרף מתוך בחירה הוא מרגיש שכיבדו אותו ואת הרצון שלו.

איך לשכנע לקוחות להרשם לרשימת תפוצה?

יתכן שאתם חוששים שאם תאפשרו ללקוח לבחור אם הוא רוצה להרשם או לא, לא תצליחו להגדיל את כמות המנויים ברשימת התפוצה שלכם. יתכן שהחשש הזה נכון במידה מסוימת, אבל לאור 3 היתרונות שהראיתי, אני מציע לכם להתאמץ ולנסח הצעת ערך כזאת, שלקוחות רבים ככל האפשר ירצו בה. במקום להיתפס כספאמרים, תהיו כאלו שמספקים ערך מוסף גבוה בדיוור תוכן איכותי. תוכלו להשתמש באחת או יותר מחמש האסטרטגיות הבאות:

1. הציעו תוכן ומבצעים בלעדיים

הציעו למנויים גישה לתוכן מיוחד, גישה מוקדמת למבצעים והנחות בלעדיות שזמינות רק למנויי רשימת תפוצה. הדגישו את הערך שהם יקבלו כאשר הם יהיו חלק מקבוצה איכותית שזוכה להטבות.

דוגמה לפנייה: "דעי ראשונה על מבצעים ועדכונים בלעדיים!"

2. הציעו תוכן אינפורמטיבי בתחומי העניין של קהל היעד

הדגישו שהמנויים יקבלו מאמרים בעלי תובנות, מדריכים ותוכן איכותי ישירות לתיבת הדואר שלהם. מתגו את רשימת התפוצה כמשאב שיסייע לנרשמים להישאר מעודכנים בתחום העניין שלהם.

דוגמה לפנייה: "נשלח לך מידי חודש כתבות איכותיות מאת המומחים שלנו כדי שתוכל להישאר בעניינים!"

3. הציעו משאבים והורדות בחינם

"חינם" היא מילת קסם. הציעו למנויים מדריכים, תבניות או חומרים יקרי ערך אחרים הקשורים לעולם התוכן של האתר. הבהירו כי על ידי הרשמה, הם יקבלו משאבים שיכולים לשפר את הידע או הכישורים שלהם. שימו לב – בשנים האחרונות נעשה שימוש יתר בהצעות מסוג זה. כדי לשמור על אמינות ודאו שהתוכן שאתם מספקים הוא אכן יחודי, ולא כזה שניתן למצוא בחיפוש מהיר בגוגל.

דוגמה לפנייה: "קבלו הורדה חינם של שני קטעי סאונד מקוריים מידי חודש!"

4. הציעו הצצות וגישה אל מאחורי הקלעים

תארו את הגישה הבלעדית של מנויים להיכרות עם מוצרים עוד לפני שהם משווקים לקהל הרחב, הציעו מבט אל מאחורי הקלעים של העסק או תובנות לגבי תהליכי היצירה בו. השתמשו בסקרנות של הלקוחות והרצון שלהם להרגיש קרבה למותג או לאנשים שעומדים מאחוריו.

דוגמה לפנייה: "קבלי הצצה לתהליך העיצוב של בגדי הים שלנו"

5. הציעו המלצות מותאמות אישית

הציעו למנויים המלצות מותאמות אישית על סמך העדפותיהם ותחומי העניין שלהם. הסבירו להם שאחרי ההרשמה הם לא יקבלו תוכן אחיד, גנרי, אלא הצעות מותאמות אישית למוצרים או טיפים שיתאימו לצרכים הספציפיים שלהם.

דוגמה לפנייה: "גלה המלצות שמותאמות אליך!"

יש עוד טיפים שיכולים לעזור לנסח הנעה לפעולה להצטרפות לדיוור?

בטח! הנה עוד כמה דגשים שהוכח שהם משפרים את ההמרות בהצטרפות לדיוור:

  • הצעת ערך ברורה: ציינו בבירור מה ירוויחו מנויים בהצטרפות לרשימת התפוצה.
  • שפה מכוונת תועלת: התמקדו בהטבות שהם יקבלו, כגון ידע, חיסכון או בלעדיות.
  • שפה מכוונת פעולה: השתמשו בנוסח פעיל ולא סביל ("גלה", "הצטרף", "קבלו") כדי לעודד פעולה מיידית.
  • הכל הפיך: הבטיחו למנויים שהם יכולים בקלות לבטל את המנוי בכל עת כדי להפיג את החששות לגבי מחויבות.
  • התאמה: התאימו את הרעיונות והניסוחים האלה לסגנון של המותג, לקהל היעד ולהטבות הספציפיות שמוצעות דרך רשימת התפוצה.

מוכנים לצאת לדרך?

  1. צרו מפתח API בממשק של Smoove (הגדרות > מפתחות API > הוסף מפתח). מפתח הAPI הוא קוד אישי, סודי, שנוצר במיוחד עבורכם לצורך ההתממשקות. סמוב smoove api key
    שמרו את ה API KEY להמשך – עוד מעט תזדקקו לו.
  2. בממשק של Smoove חפשו מהו המס"ד של הרשימה בה אתם מעוניינים שנרשמים ישמרו.
    מק"טים של רשימות בסמוב smoove
    שמרו את מספר הרשימה להמשך – גם אותו תצטרכו בשלב הבא.
  3. הדביקו את הקוד הבא בקובץ functions.php בתבנית הבת שלכם
    
    // Add newsletter subscribe field in checkout
    add_action( 'woocommerce_after_checkout_billing_form', 'checkout_newsletter_subscribe_field' );
    function checkout_newsletter_subscribe_field() {    
        $check = 1;
        woocommerce_form_field( 'newsletter-subscribe', array(
            'type'  => 'checkbox',
            'class' => array('form-row-wide'),
            'label' => 'אני רוצה להצטרף לניוזלטר ולקבל עדכונים על מבצעים ומוצרים חדשים.',
        ),$check);
    }
    
    // Subscribe - Send customer details to Smoove after checkout
    add_action('woocommerce_checkout_create_order','checkout_newsletter_smoove_subscription', 100, 2 );
    function checkout_newsletter_smoove_subscription( $customer, $data ){
        $is_subscribe = isset( $_POST['newsletter-subscribe'] ) ? '1' : '0';
        if ('1' !== $is_subscribe) { return; }
        
        $first_name = isset($_POST['billing_first_name']) && $_POST['billing_first_name']  ? $_POST['billing_first_name'] : '';
        $last_name = isset($_POST['billing_last_name']) && $_POST['billing_last_name']  ? $_POST['billing_last_name'] : '';
        $email = isset($_POST['billing_email']) && $_POST['billing_email']  ? $_POST['billing_email'] : '';
        $phone = isset($_POST['billing_phone']) && $_POST['billing_phone']  ? $_POST['billing_phone'] : '';
        $address = isset($_POST['billing_address_1']) && $_POST['billing_address_1']  ? $_POST['billing_address_1'] : '';
        $city = isset($_POST['billing_city']) && $_POST['billing_city']  ? $_POST['billing_city'] : '';
        
        $fields = array(
            'firstname' => $first_name,
            'lastname' => $last_name,
            'email' => $email,
            'cellphone' => $phone,
            'address' => $address,
            'city' => $city,
        );
            
        // Replace {{{{YOUR_API_KEY}}} and {{{YOUR_SMOOVE_LIST}}} with real values
        $api_key = '{{{{YOUR_API_KEY}}}' ;
        $smoove_list = '{{{YOUR_SMOOVE_LIST}}}' ;
        
        wp_remote_post( "https://members.viplus.com/subscribe.aspx?exists=merge&restore=Restore&source=API&apikey={$api_key}&viplists={$smoove_list}", ['body' => $fields,]);
    }
    

    הקוד הזה מורכב משתי פונקציות:

    הפונקציה הראשונה, checkout_newsletter_subscribe_field, מוסיפה את שדה ההצטרפות לדיוור לעמוד הCheckout.

    כרגע השדה מופיע אחרי הפרטים האישיים. רוצים להעביר אותו למקום אחר בדף? החליפו את ההוק woocommerce_after_checkout_billing_form בהוק אחר של עמוד הCheckout, כמו woocommerce_before_order_notes (לפני הערות משלוח), woocommerce_review_order_before_payment (לפני אזור תשלום) או woocommerce_review_order_before_submit (אחרי אזור תשלום).

    אם תרצו שהשדה לא יהיה מסומן כברירת מחדל שנו את השורה $check = 1; ל $check = 0;

    כמובן שאתם גם מוזמנים להחליף את הנוסח של הפנייה כפי שהוא מופיע בתוך הגרשיים בשורה 8.

    הפונקציה השנייה, checkout_newsletter_smoove_subscription, היא זו ששולחת את פרטי הלקוח לסמוב.

    היא רצה לאחר שהלקוח סיים למלא את פרטיו ושלח את הטופס עם כפתור Place order (כפתור התשלום) והיא עובדת ממש "מהקופסה" – צריך רק להחליף בה שני קטעים קטנים:
    החליפו את {{{{YOUR_API_KEY}}} ב API KEY (כפי שיצרתם בשלב 1) ואת {{{YOUR_SMOOVE_LIST}}} במס"ד של הרשימה בסמוב (זה שדיברנו עליו בשלב 2).

  4. נתקלתי במצבים שלמרות שהגדרתי שהצ'קבוקס יהיה מסומן כברירת מחדל הוא דווקא לא היה מסומן. אם לא נתקלתם בבעייה כזאת פשוט דלגו על השלב הזה. אם גם אתם נתקלים במצב כזה, הוסיפו את הקוד הבא (בקובץ functions.php):
    
    add_action( 'wp_footer', 'wc_check_subscribe_checkbox' );
    function wc_check_subscribe_checkbox() {
        // Only run this code on the checkout page
        if ( ! is_checkout() ) { return; }
        ?>
        <script type="text/javascript">
            jQuery(document).ready(function($) {
                $('#newsletter-subscribe_field .input-checkbox').prop( "checked", true );
            });
        </script>
    <?php
    }
    
  5. השלב הזה הוא לא חובה בתהליך, אבל הוא מורידה את המילה "אופציונלי" שווקומרס מצמיד לשדה. בעיני זה מומלץ. הוסיפו את הקוד הבא (בקובץ functions.php):
    // Remove "optional" from labels - woo checkout
    add_filter( 'woocommerce_form_field' , 'newsletter_remove_checkout_optional_text', 10, 4 );
    function newsletter_remove_checkout_optional_text( $field, $key, $args, $value ) {
        if( is_checkout() && ! is_wc_endpoint_url() && $key==='newsletter-subscribe' ) {
            $optional = ' <span class="optional">(' . esc_html__( 'optional', 'woocommerce' ) . ')</span>';
            $field = str_replace( $optional, '', $field );
        }
        return $field;
    } 

    נתקלתי במצבים שמשום מה הקוד הזה לא עובד בהם (בגלל התבנית או תוספים שמותקנים בחנות). אם זה המצב אצלכם, ועדיין מופיע לכם המילה "אופציונלי" פשוט הסירו את הקוד של השלב הזה, והוסיפו במקומו את הCSS הבא איפה שאתם רגילים להוסיף CSS:

    #newsletter-subscribe_field .optional {
    display: none;
    }

זהו – יש לכם חיבור מושלם של ווקומרס לסמוב. בעזרת החיבור הזה החנות יכולה להמשיך את התקשורת עם לקוחות, לעדכן אותם על מבצעים ולהזמין אותם לחזור ולקנות!

מה אם ההתממשקות ל-Smoove לא עובדת?

  1. בהתממשקות הכל צריך להיות מאוד מדוייק. רווח שאינו שייך, אות גדולה במקום אות קטנה (או להיפך) – כל אלו יגרמו להתממשקות להיכשל.
  2. בSmoove יש מסלול חינמי (עד 200 אנשי קשר). אם אתם מחברים חשבון חינמי והוא כבר מלא ב-200 אנשי קשר – ההתממשקות תיכשל.
  3. הכנסתם את הקוד לתבנית הבת? ודאו כי כי היא תקינה ומופעלת באתר.

סיכום – לדוור ללקוחות תוכן איכותי דרך סמוב וליהנות מרכישות חוזרות בחנות ווקומרס

אין ספק שרשימת תפוצה שבנוייה טוב ומופעלת בחכמה יכולה להגדיל משמעותית את הקניות בכל חנות שמספקת חוויית קנייה און-ליין. בהדרכה הזאת הראיתי איך לחבר חנויות ווקומרס לסמוב בקלות, והסברתי איך למשוך את הלקוחות לרצות להצטרף לרשימה.

אם אהבתם את המדריך הזה אולי תשמחו לקרוא גם את המדריך איך לבחור שירות סליקה לחנות אינטרנטית ואת המדריך איך להשיג יותר מכירות באמצעות עדויות לקוח.

שימו לב – ההדרכה מתבססת על יכולות קיימות של Smoove. Smoove ערכו בעבר מספר עדכונים ל API שלהם, ויתכן שגם ישנו בעתיד. לא ניתן להבטיח תאימות לאחור במקרה של עדכון. כלומר, יתכן ששינוי עתידי ב-Smoove יגרום לקוד המפורט כאן להפסיק לעבוד ללא הודעה מוקדמת או חיווי. נראה לכם שהקוד לא עובד יותר? אשמח שתספרו לי על זה.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן