איך לשלוח SMS מתוך טופס אלמנטור?

גם כיום, למרות כל החידושים הטכנולוגים, ה-SMS שומר על מעמדו כאמצעי קשר יעיל ונוח בין עסק ללקוחות שלו. במאמר זה אני מראה כיצד לשלוח SMS בכל פעם שטופס אלמנטור נשלח. וכדי לעשות את זה עוד יותר קל - יצרנו תוסף שמאפשר להגדיר את ההתממשקות בקלי קלות!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

טפסים באתרי אינטרנט משתמשים אותנו למגוון צרכים – איסוף לידים, הרשמה לרשימת תפוצה, תמיכה טכנית, יצירת קשר, הרשמה לאירועים, ועוד. אמנם כל טופס כמעט שולח אימייל, אך מה אם נרצה שפעולות נוספות יקרו בעת שליחת הטופס?

לאלמנטור פרו יש וידג'ט טופס, אשר בשנים האחרונות תופס בהדרגה מקום מרכזי מאוד באתרי אינטרנט. הטופס של אלמנטור גמיש, נוח לעיצוב ומגיע "מהקופסה" עם שלל אפשרויות. בעבר כתבתי על חיבור טופס אלמנטור למערכת הדיוור Smoove, ועל שליחת נתונים מטפסי אלמנטור ל-Google Sheets. במאמר הזה אני אראה לכם איך לחבר את טפסי אלמנטור ל-SMS באמצעות תוסף שיצרנו פה בסטודיו, וגם אסקור בקצרה את האפשרות לחיבור חנות ווקומרס ל-SMS.

התוסף שפיתחנו מאפשר לשלוח מסרונים (SMS) עם תוכן מותאם למשתמש ששלח טופס באתר. בנוסף, תוכלו לשלוח התראה למספר קבוע מראש (למשל – מנהל האתר), כדי שישים לב, למשל, שיש פנייה חדשה דרך הטופס שבאתר.

התוסף מחבר כל אתר אלמנטור למערכת של Inforu, שהיא היא חברה מאוד ותיקה שנותנת שירות לחברות הגדולות ביותר. המחירים של Inforu מאוד תחרותיים (בהשוואה ל-Smoove, למשל), ולאחר שתצטרפו אליהם אתם תשמחו לגלות שאתם יכולים לדוור SMS לא רק מתוך אתר הוורדפרס אלא גם דרך המערכת שלהם, שלמרות העיצוב המיושן (בכל זאת – חברה ותיקה) היא נוחה ומקצועית מאוד.

האם SMS עדיין רלוונטי?

SMS אולי נשמע כמו משהו מפעם, כזה שלא רלוונטי לשיווק הדיגיטלי של ימינו. אבל אם מסירים לרגע את הדעות הקדומות, ניתן לראות בבירור את היתרון בשימוש בהודעות SMS כחלק מתהליכי מכירה ושירות לקוחות.

ידעתם שקצב התגובות לסמס גבוה ב-209% ביחס למייל או פייסבוק? איך אפשר להסביר את זה? לרוב, אזור ההודעות בסמארטפון הרבה פחות מוצף  בהודעות לעומת האימייל שלנו, ולכן קל לנו יותר למצוא שם את מבוקשנו. כתוצאה מכך אנחנו נוטים לפתוח הודעות SMS – במיוחד כאלו שהגיעו כתוצאה מפעולה יזומה שלנו (מילוי פרטים, רכישה).

אין זה אומר שצריך לעבור לתקשורת באמצעות מסרונים ולזנוח דרכי תקשורת אחרות. ממש לא. חשוב לשמור על מגוון אמצעי תקשורת הן בתהליך השיווק והן עבור תמיכה ושירות לקוחות. אמצעי תקשורת כמו אימיילים, רשתות חברתיות, צ'אטים ושיחות טלפון ימשיכו להיות רלוונטים. על כל אלה אני מציע להוסיף תקשרות באמצעות SMS שנותנת, דווקא בגלל הפשטות שלה, הטקסטואליות הנקייה, משהו אחר.

Case Study – התקנת אפליקציה בעקבות שליחת SMS

כאשר רשת המזון המהיר New-Deli השיקו אפליקציית הזמנות חדשה, הם רצו לעודד את המשתמשים באתר להתקין אותה. במובייל הפיתרון היה פשוט – אזור בדף שמקשר להתקנת האפליקציה ב-Google Play וב Apple Store. בדסקטופ, לעומת זאת, אין שום משמעות אמיתית לקישור לחנות האפליקציות. לכתוב למשתמשים "חפשו 'ניו דלי' בחנות האפליקציות בטלפון שלכם"? זה לא יעיל, וספק אם משתמשים רבים יענו להנעה לפעולה כזאת מגושמת. לכן הוספנו פופאפ עם טופס, אשר שולח לגולשים SMS עם קישור להורדת האפליקציה בחנות. המשתמשים לוחצים על הקישור ומשם זה רק עוד קליק אחד להתקנת ההאפליקציה. בזכות הרעיון הפשוט הזה אלפי משתמשים כבר נהנים מהאפליקציה של ניו דלי. יפה, לא?

פופאפ עם טופס שליחת SMS באתר רשת ניו דלי

להורדת התוסף SMS לטופס אלמנטור מבית סטודיו האייל.

שלב א – Inforu

בשלב זה תפתחו חשבון ב-Inforu, תרכשו חבילת SMS ותפיקו API TOKEN לצורך ההתממשקות.

איך נרשמים ל-Inforu?

  1. נכנסים לעמוד ההרשמה של Inforu (קישור שותפים).
  2. ממלאים את הטופס ושולחים.
  3. נציג של Inforu יצור איתכם קשר וישמח להסביר לכם על המערכת. אם יש לכם שאלות – אני ממליץ מאוד לשאול אותו. הוא יספק לכם את מחירי חבילות ה- SMS, יעזור לך לכם לבחור חבילה מתאימה עבורכם ויספק לכם חשבון מתאים.

איך יוצרים API TOKEN ב-Inforu?

  1. לאחר שנרשמתם ל-Inforu ורכשתם חבילה מתאימה, אתם כבר יכולים לשלוח הודעות SMS דרך הממשק של Inforu, אבל עדיין לא מוכנים לשליחת הודעות דרך טופס אלמנטור. כי בשביל לחבר את Inforu למערכות חיצוניות (במקרה שלנו – אתר וורדפרס) יש ליצור API TOKEN. אל תדאגו – זה ממש פשוט!
  2. היכנסו למערכת עם שם המשתמש והסיסמה שלכם לחצו על שם המשתמש שלכם בסרגל העליון ואז על "פרטי חשבון".
    inforu פרטי חשבון
  3. יפתחו לתצוגה פרטים נוספים. בחרו ב API TOKEN.
    מודל פרטי משתמש בinforu
  4. ישלח אליכם SMS עם קוד אותו תצטרכו להזין (מטעמי אבטחה).
  5. לאחר שתזינו את קוד האבטחה תועברו לעמוד ה-API TOKENS.
    כאן תוכלו ליצור טוקנים חדשים ולצפות בטוקנים הקיימים. ניתן בהחלט ליצור יותר מטוקן אחד, ולהשתמש בטוקנים שונים לצורך חיבור פלטפורמות שונות.
  6. לחצו על כפתור "צור טוקן חדש".
    כפתור "צור טוקן חדש"
  7. כעת יפתח לכם אזור למילוי פרטים. בחרו לטוקן שם שיתאר את המטרה שלו.
    לשיפור האבטחה ניתן להגדיר IP שרק דרכו ההתממשקות תהיה אפשרית, אבל ניתן בהחלט להשאיר את השדה הזה ריק.
    API TOKEN חדש בInforu
  8. לחצו על "צור טוקן".
  9. כעת תקבלו את ה-API TOKEN שלכם. הוא נראה כמו סיסמה ארוכה. שמרו עליו היטב – לא תוכלו למצוא אותו מרגש שתסגרו את החלון.
  10. ה-API TOKEN הזה ישרת אתכם בשלב ההגדרות בטופס באלמנטור.
  11. אם בעתיד תמחקו את הטוקן הזה, או שיפוג תוקפו (אם הגדרתם שהוא יהיה מוגבל בזמן) ההתמשקות לטופס אלמנטור תפסיק לעבוד.

שלב ב – הגדרת שליחת SMS באתר הוורדפרס

לאחר שנרשמתם ל-Inforu, רכשתם חבילת מסרונים וגם יצרתם API TOKEN, הגיע הזמן להגדיר את ההודעות באתר הוורדפרס.

איך מתקינים את התוסף?

  1. שומרים במחשב את הקובץ SMS לטופס אלמנטור.
  2. נכנסים ללוח הבקרה > תוספים > תוסף חדש.
  3. לוחצים על כפתור "העלאת תוסף" ובשדה שנפתח בוחרים את קובץ ההתקנה שהורדתם.
  4. לאחר שהתוסף הותקן מפעילים אותו.

איך שולחים SMS בעזרת התוסף?

  1. יוצרים טופס אלמנטור (אפשר גם, כמובן, לבחור בטופס אלמנטור קיים)
  2. בפעולות אחרי שליחה מוסיפים Inforu SMS.
    טופס אלמנטור - פעולות אחרי שליחה
  3. נפתח טאב חדש של Inforu SMS.
    מגדירים בו את:
    שם המשתמש ב Inforu (זה שאיתו אתם מתחברים).
    API TOKEN (אותו יצרתם בתוך הממשק של Inforu)
    השם שממנו תרצו שה-SMS ישלח (זה מה שיראה מי שמקבל את ההודעה. לרוב נבחר בשם החברה או הארגון)
    תוכן ההודעה (ניתן לשלב שורטקודים של שדות הטופס, על מנת להתאים את תוכן ההודעה).
    מספר הטלפון אליו תרצו שההודעה תגיע (אם רוצים שה-SMS ישלח אל מספר האלפון שהוזן בטופס, ניתן להזין כאן שורטקוד של שדה הטלפון שבטופס).
    ניתן להוסיף גם מידע META, כגון תאריך, שעה וכתובת העמוד ממנו נשלח הטופס.
    טופס אלמנטור - טאב Inforu sms
  4. ניתן גם לבחור בפעולות אחרי שליחה Inforu SMS 2, וליצור הודעה נוספת, שנשלחת למישהו אחר. כך ניתן לשלוח הודעה אחת ללקוח והודעה שניה, עם תוכן שונה למנהל החנות.
  5. העת ניתן לשמור את הדף לפתוח אותו מחוץ לאלמנטור ולשלוח את הטופס. אם עשיתם הכל כמו שצריך ישלח גם SMS.

שאלות ותשובות

האם מספר הטלפון של המשתמש נשמר במערכת Inforu?
לא. האינטגרציה היא לפעולת השליחה בלבד.

מה אם המשתמש לא הזין מספר טלפון?
הכל טוב. הטופס ישלח כרגיל, פשוט בלי לשלוח SMS.

האם יש איך להוסיף ל-SMS מידע נוסף, כמו למשל הכותרת של העמוד או הפוסט ממנו נשלח הטופס?
כן! מוסיפים לטופס שדה מסוג "מוסתר" ותחת "מתקדם" מגדירים לו ערך ברירת מחדל דינאמי. יש אפשרויות רבות שאפשר למשוך – שם הפוסט, שם היוצר, שם האתר, שדות מותאמים, טקסונומיות וכו'. לאחר שיצרתם את השדה העתיקו את השורטקוד שלו, והדביקו אותו בתוך שדה תוכן ההודעה.

האם יש מעברי שורה בSMS?
לא. אם תעברו לשורה חדשה בשדה ההודעה, זה לא יבוא לידי ביטוי ב-SMS שישלח.

האם לתוסף יש השפעה על מהירות האתר?
לא! אין לתוסף שום השפעה על מהירות האתר. הוא לא יפגע לכם בשום צורה במדדי המהירות ב-Google Page Speed או בכלי בדיקה אחרים.

האם Inforu או אלמנטור מספקים תמיכה עבור התוסף?
התוסף אינו שייך ל-Inforu או לאלמנטור ולכן הם לא מספקים לו תמיכה. Inforu כן מספקת ללקוחותיה תמיכה במערכת שלהם – ומניסיון מדובר בתמיכה ברמה מאוד מאוד גבוהה. לאלמנטור יש תמיכה והם יכולים לתת מענה לצרכים ופתרון בעיות כלליות בטופס.

מה אם זה לא עובד?

  1. בהתממשקות הכל צריך להיות מאוד מדוייק. רווח שאינו שייך, שגיאה של תו אחד בשם המשתמש או ב-API TOKEN יגרמו להתממשקות להיכשל.
  2. אם פתחתם חשבון ב-Inforu אבל לא רכשתם חבילת SMS או שכבר מימשתם את כל החבילה שהייתה לכם – ההתממשקות תיכשל.

ומה עם ווקומרס?

אם אתם מעוניינים להשתמש בשירותים של Inforu גם עבור חנויות ווקומרס, תשמחו ודאי לגלות שגם לזה יש כבר תוסף מוכן: Woocommerce Inforu integration. זהו תוסף רשמי של Inforu, והוא מגיע עם טריגרים חשובים לשליחת SMS: נטישת עגלה, רישום לאתר, רישום לרשימת התפוצה ומשלוח פרטים לאחר רכישה.

לא אתמקד כאן בהגדרות התוסף, רק אציין שהוא פשוט מאוד לשימוש. את עמוד ההגדרות שלו תמצאו בלוח הבקרה > ווקומרס > הגדרות > לשונית "הגדרות כלליות" > לשונית "Inforu". לאחר שתפעילו את הטריגרים, תצטרכו להגדיר את הפעולות שיקרו ואת תוכן ה-SMS דרך מערכת Inforu (ולא בתוך לוח הבקרה של האתר).

לסיכום

את התוסף לשליחת SMS דרך טופס אלמנטור פיתחנו בסטודיו עבור לקוחות שלנו, וכעת החלטנו לשחרר אותו כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו. אנחנו מקווים שתמצאו דרכים יצירתיות להשתמש בו על מנת ליצור חוויית משתמש טובה ומקושרת יותר. אם מצאתם שהתוסף אינו מעודכן, יוצר שגיאות או אינו פועל יותר אנא ספרו לנו על זה. בעתיד, אנחנו מתכוונים להוסיף עוד יכולות לתוסף, כך שיש למה לצפות.

שיתוף   //

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

עוד באותו נושא
//

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן