מחפשים חברת סליקה? הגעתם למקום הנכון. תחום הקניות און-ליין עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש: פעם קניה בחנות פיזית הייתה הבחירה הטבעית, ואילו קניה און-ליין דרשה מידה מסויימת של ידע ומאמץ. היום מוקד הכוח עבר לרשת: קנייה דרך המחשב היא עבור צרכנים רבים עניין יומיומי, ומרבית הצרכנים כבר לא חוששים כמו פעם מהשארת פרטי האשראי שלהם באתרי מסחר.
ווקומרס הוא תוסף שהופך כל אתר וורדפרס לחנות וירטואלית. הוא גמיש ויש בשוק מאות תוספים שמרחיבים את היכולות שלו ולכן הוא גם פופולארי מאוד. כדי שלקוח יוכל לשלם באשראי בחנות מבוססת ווקומרס, יש לחבר את החנות לשירותי סליקה. בארץ פועלות לא מעט חברות סליקה. כל חברה מציעה שירותים שונים ומסלולים שונים וההיצע יכול להיות מאוד מבלבל. במדריך הזה אני אספר מה חשוב לי כשאני בוחר שירות סליקה, אמליץ על השירות שאני הכי אוהב להשתמש בו ואראה לכם איך לחבר את ווקומרס לשירות סליקה שלב אחרי שלב.
למה חשוב לשים לב כשבוחרים חברת סליקה?
תוסף סליקה לווקומרס
לא כל חברות הסליקה מציעות תוסף שער לווקומרס. יש חברות שיש להן בשוק תוספים לא רשמיים והחברות לא נותנות להם שירות ותמיכה. תוסף רשמי מטעם חברת הסליקה מבטיח שתהנו מחיבור טוב של החנות שלכם לספק. יש יתרון גדול לתוסף שזמין בספריית התוספים של וורדפרס וניתן לעדכון בקלות.
תמיכה בתשלום עם ביט
לשלם בביט זה נוח ולקוחות אוהבים את זה. התשלום בביט חוסך ללקוח את חיפוש כרטיס האשראי שלו וכך מסיר חסם משמעותי בתהליך הקנייה.
אפשרות לדפי סליקה עצמאיים
לפעמים נרצה לבקש מלקוחות תשלום לא דרך החנות שלנו. גם אם זה לא צורך מיידי של בעל החנות, חשוב שהשירות אותו אתם בוחרים יאפשר לו ליצור דף תשלום עצמאי בקלות. את הקישור לדף אפשר לשלוח למי שרוצים או להטמיע בתוך דף נחיתה.
עיצוב נעים לדפי תשלום
איך נראים דפי סליקה? האם ניתן לעצב אותם? יש לקוחות שחוששים מקניות ברשת – דף נקי ונעים מסייע ונותן תחושת ביטחון.
הזנת פרטי אשראי בתוך דף התשלום של ווקומרס, ללא Iframe
רוב חברות הסליקה בארץ לא מאפשרות ללקוח לשלם ממש מתוך דף התשלום (Checkout) אלא מעבירות אותו לדף חיצוני שלא מעוצב כמו האתר עצמו. חברות מעטות מציעות חוויית משתמש טובה עם תשלום בתוך דף התשלום ממש.
ממשק נוח
לעיתים קרובות נרצה לבצע פעולות דרך ממשק – ממשק נוח מבטיח לנו נוחות וחיסכון בזמן.
שירות לקוחות מהיר ומקצועי
לא הכל אוטומטי בחיים ולפעמים צריך תמיכה ושירות לקוחות. לכן חשוב מאוד להצטרף לחברה שמספקת שירות ותמיכה לא פחות ממעולים, שתעבוד בשבילכם בכל מצב. אני מצפה מנציגי שירות לקוחות שלא יענו לי תשובות מעורפלות ושלא יגלגלו את האחריות לאחרים. ובעיקר – שידעו לטפל בפניה שלי עד הפיתרון.
הפקת חשבוניות וקבלות
כמעט תמיד נרצה ששירות הסליקה שלנו גם ישלח ללקוח חשבוניות. בעיני אין טעם להתחבר לחברת סליקה שלא נותנת גם שירות של מסמכים. יש כל כך הרבה בעיות שיכולות לצוץ בחיבור לחברת חשבונות חיצונית וחבל על כאב הראש.
תמיכה ב 3D Secure
הכחשת עסקה היא בעיה שלא מעט בתי עסק מתמודדים איתה. מה קורה אם לקוח שילם באשראי, ואז מדווח שהוא לא שילם כלל או שכרטיס האשראי שלו נגנב?
מערכת 3D Secure היא כלי לאימות זהות המשתמש בכרטיס האשראי. בעסקה רגילה, הזנת מספר כרטיס, מספר זהות, תוקף וCVV מספיקה כדי לסיים תהליך רכישה. בתשלום עם 3D Secure יש שכבת הגנה נוספת: בעל הכרטיס נדרש לאשר את העסקה מול שרתי חברת האשראי שלו, ורק לאחר הזיהוי (לרוב באמצעות SMS עם קוד שנשלח אליו וצריך להזין בדף התשלום) מסתיים תהליך התשלום.
התהליך הזה טוב לצמצום אובדן סחורה בעסקות מירמה, וחוסך התעסקות בבירורים ובויכוחים על עסקאות מוכחשות, לכן יש יתרון מסויים בבחירת חברת סליקה שתומכת ב3D Secure.
עם זאת, לצד יתרונות האבטחה החשובים, יש ל 3D Secure גם חיסרון: היא פוגעת בחוויית המשתמש. רכישה און-ליין היא באופן בסיסי תהליך מסובך, ואנחנו מנסים תמיד לפשט אותו עד כמה שאפשר. הדרישה ממשתמש לבצע עוד פעולה לאחר שהוא מצידו כבר הזין את פרטי האשראי וסיים את התהליך, יכולה לגרום לנטישה של הקנייה ("עוד שלב? זה כבר נהיה מסובך, אני אעשה את זה מחר…"). גם פרטי מספר טלפון לא מעודכנים בדאטהבייס של חברת האשראי, או סתם לקוח שקונה כשהטלפון לא ליידו עלולים לפגוע בהמרות.
עוד חיסרון של 3D Secure הוא שהוא (לפחות ממה שאני ראיתי) לא מאפשר שימוש בטוקן לצורך שמירה של פרטי האשראי של הלקוח. לכן לקוחות חוזרים נדרשים להקליד כל פעם מחדש את פרטי האשראי שלהם (רלוונטי בחברות בהן יש אפשרות שמירת פרטים עם טוקן – יש חברות אשראי ישראליות שאפילו את זה לא מאפשרות…).
דמי ניהול ועמלות סליקה
כמובן שגם כסף הוא מרכיב חשוב בבחירה של ספק. ישנם כמה סוגים של תשלומים:
- תשלום בעת הצטרפות
- תשלום חודשי עבור השירות
- תשלום עמלה עבור כל סליקה (שהיא תמיד אחוז מסויים מהיקף העסקה)
- תשלום חד פעמי עבור תוסף סליקה
לא בכל החברות משלמים בעת ההצטרפות ולא בכל החברות צריך לשלם בשביל תוסף לוורדפרס. רוב החברות מציעות מסלולים עם תשלום חודשי גבוה אך עמלת סליקה נמוכה (מתאים למי שסולק הרבה ובסכומים גדולים) ומסלול עם תשלום חודשי נמוך או אפסי אך עם עמלת סליקה גבוהה יותר (מתאים במיוחד למי שסולק מעט פעמים בחודש ובסכומים קטנים).
חיבור מהיר
חושבים על חברת סליקה מסויימת? שווה לברר עם לקוחות קיימים שלה כמה זמן לוקח מרגע הבקשה עד שאפשר להתחיל לסלוק. יש חברות עם סגנון מיושן שמערימות קשיים בירוקרטים, ואילו חברות אחרות יאפשרו לכסף להיכנס תוך 24 שעות.
הבחירה שלנו – סאמיט
סאמיט היא אחת מחברות הסליקה הפופולאריות בישראל. היא התחילה את דרכה תחת השם MyOfiiceGuy ובתחילת הדרך התמקדה בעיקר בפתרונות חשבונאיים לחברות. כיום החברה מספקת פתרונות מקצה לקצה, היא אמינה מאוד והמחירים שלה מצויינים.
מחירים תחרותיים
אפשר להצטרף לסאמיט בחינם, לסלוק ולהפיק קבלות וחשבוניות. עם זאת, חיבור לווקומרס מחייב מסלול בתשלום. מסלול התשלום הזול ביותר, "מתחילים", מתחיל ב19ש"ח + מע"מ לחודש והוא בהחלט מהווה נקודת מוצא טובה. ככל שזקוקים ליותר חשבוניות יש לשדרג למסלול מתקדם יותר.
נוחות
המערכת של סאמיט נראית מצויין ונוחה לשימוש:
תוסף הסליקה של סאמיט לווקומרס – חלומו של כל בעל חנות
תוסף שער סאמיט לווקומרס זמין להורדה חינם בספריית התוספים וניתן לעדכון בקליק דרך לוח הבקרה.
יש לתוסף של סאמיט כמה יתרונות ברורים שמייחדים אותו מתוספים של חברות אחרות:
- התוסף עובד מצויין עם תוספים פופולארים לשיפור המרות, כמו CartFlows ו-Cartflows Pro.
- התוסף מאפשר הזנת פרטי אשראי בתוך דף התשלום של ווקומרס, ללא Iframe ובלי הפנייה לדף תשלום חיצוני וכעור. זו יכולת יחודית ביותר לסאמיט ומנסיוני היא מזניקה מכירות.
- התוסף מאפשר תשלום תפיסת מסגרת ללא חיוב / חיוב מושהה / J5. טוב במיוחד למצבים בהם העלות הסופית יכולה להשתנות לאחר ההזמנה (למשל בהזמנה של מוצרים במשקל).
- התוסף מאפשר שימוש בטוקן, כך שלקוחות חוזרים לא צריכים להזין מחדש את פרטי האשראי – הוא שמור במערכת (כמו באמאזון! וזה מאובטח מצויין בלי תלות ברמת האבטחה של האתר שלכם)
- התוסף מאפשר להגדיר למוצרים הרשמה להוראת קבע ללא תלות בתוסף Subscription. זה עובד מצויין ומתאים מאוד למי שמוכר מוצרי ידע ושירותים. ניתן לבחור בקלות כל כמה זמן יתבצע חיוב.
- התוסף מציע הוספת כפתור ״קנה עכשיו״ בארכיוני המוצרים ובעמודי המוצר (רכישה מהירה בלי לעבור בעגלת הקניות).
תשלום בביט
תסכימו איתי שלהוציא את כרטיס האשראי ולהקליד את מספר הכרטיס ספרה אחר ספרה זו פעולה די מתישה? לכן אני מאוד אוהב שיש לסאמיט את אפשרות התשלום בביט – החיבור לווקומרס מצויין – אחרי שהלקוח מזין מספר טלפון ולוחץ על כפתור התשלום נשלח אליו SMS עם קישור. לחיצה על הקישור פותחת את אפליקציית ביט במכשיר עם כפתור אישור תשלום – הלקוח מאשר וזהו – הוא לא היה צריך להקליד אפילו פעם אחת בכל תהליך המכירה.
דפי תשלום חיצוניים
יש מקרים בהם נרצה למכור מוצרים מחוץ לווקומרס. בסאמיט תוכלו ליצור דפי תשלום שנראים ממש ממש טוב: תוכלו להוסיף להם מוצרים עם תמונות, לאפשר הוראות קבע – וממש בקלות. לכל דף כזה יש קישור שאפשר לקשר אליו באתר (גם אם הוא לא אתר חנות) או לשלוח ללקוחות ברשימת תפוצה.
תמיכה טכנית ושירות לקוחות
התמיכה של סאמיט היא מהטובות שפגשתי (וראיתי לא מעט…). לסאמיט אין מענה טלפוני אך מנסיוני הם עונים בצ'אט או במייל ממש ממש מהר. מה שהכי חשוב מבחינתי הוא שנציגי השירות שלהם בקיאים מאוד במערכת ויודעים לתת מענה ברמה גבוהה.
ביצוע פעולות דרך אפליקציית SUMIT
SUMIT היא הרבה יותר ממערכת סליקה לאתרים. היא מאפשרת הנהלת חשבונות מלאה, הפקת מסמכים חשבונאיים, צפייה בדו"חות וסליקת אשראי עבור עסקאות פיזיות בבית העסק. את כל הדברים האלה אפשר לעשות לא רק מאתר SUMIT, אלא גם מאפליקציית SUMIT לאנדרואיד.
התממשקות עם שירותי צד ג'
סאמיט מאפשרים חיבור קל לזאפייר וMAKE (לשעבר אינטגרומט). זה ממש נוח במקרים שרוצים שרכישה תגרום למשהו נוסף לקרות (רישום לדיוור, פתיחה של יוזר בוורדפרס ועוד אלף דברים אחרים).
חיבור מהיר לUpay
גם אם תבחרו לעבור בעתיד לחברת אשראי אמיתית (וזה רעיון די טוב), אין תחליף למהירות החיבור עם יופיי. לסאמיט ויופיי יש הסכם מיוחד ולכן אתם בכלל לא צריכים להירשם ליופיי לחוד – אתם יכולים לעשות הכל מתוך הממשק של סאמיט ונציגי יופיי יחזרו אליכם לסיום התהליך.
מה עדיין חסר לסאמיט?
כמו רוב חברות הסליקה הישראליות, סאמיט עוד לא תומכים ב 3D Secure (נכון ליוני 2022). אני מקווה ומצפה שהם יעשו את הצעד הזה, על מנת לאפשר לבעלי חנויות את האפשרות לאימות לקוח נוסף בתהליך המכירה.
איך לחבר חנות ווקומרס לסליקה של סאמיט?
החיבור של חנות ווקומרס לסאמיט הוא פשוט מאוד.
- נכנסים לדף ההרשמה של סאמיט ונרשמים עם כתובת אימייל או עם חשבון גוגל/פייסבוק.
- מקבלים אימייל ובו כפתור "הפעלת החשבון". לוחצים על הכפתור כדי לסיים את ההרשמה.
- ממלאים את פרטי העסק:
- בשלב הבא בוחרים את המודולים ניהול הכנסות, סליקת אשראי ודפי תשלום (ניתן לבחור גם מודולים אחרים. זה ישפיע על המסלול אליו תצורפו)
- עוקבים אחרי ההוראות, ממלאים עוד פרטים על העסק וגם פרטי חשבון בנק (לשם הכסף שישולם יעבור). אם רוצים להתחבר דרך Upay, ממש כדי לבחור באפשרות "מומלץ! אני רוצה להתחיל לסלוק מיד! אמלא את כל הפרטים כאן" – אפשרות שפותחת עוד שדות שצריך למלא, אבל לא נורא – זה לא לוקח הרבה זמן!
- אם משום מה עצרתם באמצע התהליך חשוב שתגדירו אמצעי תשלום לפני שתמשיכו לשלב הבא.
- לאחר שמסיימים את כל ההגדרות הראשונות יש ליצור מפתחות API. גשו למפתחות API (הגדרות > מפתחים ובעלי אתרים > מפתחות API) ואשרו הפעלה של המודול. כעת וצרו מפתח התחברות פרטי חדש ומפתח התחברות ציבורי חדש.
כל מפתח שאתם יוצרים יש להעתיק למקום בטוח ומוגן – עוד מעט נשתמש בהם. מטעמי אבטחה, לאחר שתסגרו את החלון בו מוצג לכם המפתח לא תהיה דרך לשחזר אותו.
- נכנסים ללוח הבקרה של וורדפרס.
- ניגשים ללוח הבקרה > תוספים ובתיבת החיפוש מזינים SUMIT payment.
- מתקינים את התוסף WooCommerce Payment Gateway – SUMIT (formerly OfficeGuy) ומפעילים אותו.
- עוברים לעמוד ההגדרות של התוסף: ווקומרס (WooCommerce) > הגדרות (Settings) > תשלומים (Payments) ומפעילים את אמצעי התשלום SUMIT (אם רוצים ניתן להפעיל גם את אמצעי התשלום BIT)
- נכנסים להגדרות של סאמיט באמצעות לחיצה על כפתור "ניהול". מזינים את שלושת פרטי ההתחברות מעמוד מפתחות API במערכת בעמוד הגדרות התוסף בוורדפרס: מזהה ארגון, מפתח פרטי ומפתח ציבורי (כן, אלו ששמרתם קודם).
- שומרים, ואתם מחוברים! עכשיו אפשר להתחיל למכור שירותים ומוצרים עם תוסף הסליקה.
- בעמוד התיעוד של תוסף סאמיט לווקומרס תמצאו עוד הסברים על ההגדרות של התוסף. מומלץ לקרוא!
למה לא פייפאל?
בארץ מאוד מקובל להשתמש בשירותים של חברות ישראליות ולא בשירותים של ענקית התשלומים הבינלאומיות פייפאל. הסיבות לכך הן:
- עמלות סליקה גבוהות, עד פי 3 מאשר בחברות הסליקה הישראליות
- בשונה מארה"ב, לרוב הישראלים אין חשבון פייפאל, ואם יש, הם לא רגילים להשתמש בו.
- בשונה מאשר בחברות האשראי, המדיניות של פייפאל במקרה של הכחשת עסקה ע"י לקוח מוטה לטובת הלקוח. לקוח ששילם בפייפאל עשוי לקבל את כספו חזרה (על חשבון בעל החנות) גם אם המוצר סופק לו ללא רבב.
- כברירת מחדל הסכום נכנס לתוך חשבון ה-PayPal עצמו ולא מועבר לחשבון הבנק של המוכר. נדרשת העברה ידנית לחשבון הבנק.
האם יש עוד עלויות שצריך לקחת בחשבון?
אם ספק הסליקה שבחרתם לא מציע שירותי הפקת חשבוניות כחלק מהמסלול שלו עליכם לקחת בחשבון תשלום לשירות חשבונאי.
גם אם הספק כן מציע הפקת חשבוניות, יש עוד עלות שצריך לקחת בחשבון – תשלום לחברת האשראי. סליקה בלבד אינה מספיקה כדי שכסף יכנס לחשבון הבנק של המוכר – לשם כך נחוצים גם שירותי אשראי. חברות האשראי גובות עמלות שהן אחוז מסויים מכל עסקה. כמו בהרבה תחומים, ככל שהחנות סולקת בסכומים גבוהים יותר יש יותר מקום להתמקח. לסאמיט יש הסכם עם חברת Upay, ולכן אם תבחרו לסלוק עם סאמיט תוכלו להצטרף לשירותי האשראי של Upay בלי צורך לפנות אליהם בנפרד. יופיי היא לא חברת אשראי רגילה, אלא שירות מתווך. הצטרפות לחברת אשראי היא תהליך בירוקרטי מתיש שיכול לקחת אפילו חודשיים, ואילו הצטרפות ליופיי היא מיידית. כמובן שכמו חברות האשראי גם יופיי גובה עמלה על כל סליקה.
לסיכום – סליקה זה לא עסק מסובך
יש הבדלים גדולים מאוד בין חברות סליקה ישראליות. ההבדלים באים לידי ביטוי בסוג השירותים, ברמת השירותים וברמת השירות. כדאי לעשות הכל כדי לשפר את חוויית הקנייה באתר, ובחירה בחברת סליקה טובה מהווה חלק חשוב מהתהליך. כמו שכתבתי, אני ממליץ מאוד על סאמיט בגלל כל הסיבות שהזכרתי ואשמח לשמוע שגם אתם הצטרפתם אליהם.
אם כבר יש לכם חנות מבוססת ווקומרס אולי תרצו לקרוא על התאמת אימיילים של ווקומרס למובייל ועל איך לאפשר ללקוחות להתחבר לחנות בלי לזכור סיסמאות, באמצעות חשבונות גוגל ופייסבוק.