כמה עולה אתר ולמה יש פערים גדולים בין הצעות המחיר שתקבלו

יש מגוון חברות ופרילאנסרים שמציעים שירותי בניית אתרים, ולפעמים המגוון הזה עלול לבלבל. כמה אמור לעלות אתר וורדפרס, איך תבינו מהם השירותים שמציע כל ספק, מהם היתרונות והחסרונות בכל אפשרות ומה יתאים לעסק שלכם?

תוכן עניינים

כמה עולה אתר וורדפרס? לקוח שקיבל הצעת מחיר מתקשר ושואל בישירות ובכנות: "איך זה יכול להיות שקיבלתי מחברה א' הצעת מחיר ע"ס 8,000 ₪, וממכם קיבלתי הצעת מחיר ע"ס 18,000 ₪? שתי ההצעות הן לאתר וורדפרס – מה ההבדל?"
ולקוח אחר בשאלה הפוכה: "קיבלתי הצעת מחיר לבניית חנות און-ליין ב 76,000 ₪ ואתם מציעים לבנות לי חנות בפחות מ-35,000? איך זה יכול להיות? האם התוצאה תהיה פחות טובה?"

יש מגוון חברות ופרילאנסרים שמציעים שירותי בניית אתרים, ולפעמים המגוון הגדול בשוק עלול לבלבל. איך תדעו עם איזה ספק לעבוד? איך תבינו מהם השירותים שמציע כל ספק, כיצד הם משפיעים על העלות, מהם היתרונות והחסרונות בכל אפשרות ומה יתאים לעסק שלכם?

1. מבנה האתר והפונקציונליות שלו

עלות האתר מושפעת במידה רבה ממה הוא צריך לכלול. לא, כמות העמודים אינה אינדיקציה מספיקה. בעצם, היא אינה אינדיקציה כלל. לעומת זאת כמה תוכן יש בכל עמוד, באיזה אופן התוכן צריך להיות מעוצב, אילו דברים האתר צריך לבצע (לידים, בלוג, חיפוש מידע, הרשמה לאתר, הרשמה לרשימת תפוצה, אזור אישי, סליקת אשראי, מעקבים, חיבור ל CRM), באילו סטנדרטים האתר צריך לעמוד (של SEO, של זמני טעינה, של תקינות סמנטית, של קונסולה נקייה משגיאות) – כל אלו אינדיקציות טובות, והן משפיעות כמובן על הצעת המחיר.

2. ניסיון הספק והמוניטין שלו

אין מקצוען כבעל ניסיון. איש מקצוע שעוסק הרבה שנים בתחום, מתעדכן, משתלם ומתפתח, יספק לכם תוצר טוב יותר. הותק של המפתח / המעצב משתקף בהצעת המחיר וכך גם התמורה שתקבלו, כיוון שאתר בנוי היטב ישיג תוצאות טובות יותר עבור העסק שלכם.

3. הערכה נכונה של כמות הזמן המושקעת בבניית אתר

הבנה אמיתית של צרכי החברה והבנה של היכולות הנדרשות מהאתר, הן תנאי מקדים לכל הצעת מחיר. הרבה פעמים לבוני אתרים בתחילת דרכם אין עדיין אומדן זמן לכמות השעות הנדרשת לבניית אתר, ולא תמיד יש להם היכולת לנתח את הצרכים של הלקוח. הצעת מחיר שלא באה מתוך תהליך איפיון ואינה משקפת הבנה של הצרכים שלכם היא מתכון לחיכוכים ואף בקשות להוספת כספים תוך כדי הפיתוח ("כי לא הסברתם מראש שאתם צריכים X או Y").

התוצאה עלולה גם להיות תהליך שנמרח על פני זמן רב מידי, שינויים בתכנית העבודה על האתר תוך כדי העבודה, תסכול ועייפות של בונה האתר ושל בעל העסק, ותוצר לא מדוייק. בהצעת מחיר של בעלי מקצוע מנוסים, מגולמות כל שעות העבודה הנדרשות לבניית אתר מצויין. איש מקצוע שיודע לתמחר נכון, יהיה שם בשבילכם לכל אורך התהליך בנוכחות מלאה ובלי תירוצים.

4. הבדלי איכות משפיעים על גובה הצעת המחיר

אתם רוצים שהלקוחות שלכם ישארו באתר זמן רב יותר, יהיו מעורבים, ירשמו וירכשו, ולשם כך אתם צריכים אתר בעל סגנון אחיד ומובהק, עם תכנים מאורגנים ומסודרים, בעל הגיון פנימי ברור וקישורים פנימיים.

אם בתיק עבודות של חברה לבניית אתרים נוכחת אותה איכות, יש לכם סיבה רצינית לבחור בחברה הזאת, כיוון שאת אותה איכות גם הלקוחות שלכם יזהו באתר שייבנה עבורכם. זיהוי המוצר שלכם כמוצר איכותי ימתג את העסק שלכם ככזה בעייני הלקוחות, ומיתוג איכותי יוביל בסופו של דבר לביצוע יותר עסקאות. אם ה"עסק" שלכם הוא הדעות, המסרים והרעיונות שלכם, גם אותם תרצו להעביר הלאה עם אותו חותם איכות.

על מנת לבנות אתר אינטרנט שעובד היטב, נראה מצויין ואינטואיטיבי לשימוש, יש צורך בהשקעת זמן בחשיבה, ארגון של נתונים, חיפוש השראה ולמידה, וזמן – שווה כסף.
להלן שלבי העבודה:

1. פגישה עם הלקוח, איפיון הצרכים, היכרות עם העסק, הגדרת מטרות האתר, קהלי היעד, הסגנון, איפיון טכני ועוד.
2. תכנון מקדים וחלוקת התוכן לעמודים וסוגי תוכן.
3. תכנון מקדים של עיצוב העמודים השונים באתר.
4. בניית האתר עצמו.
5. שיח וסבבי תיקונים כחלק מתהליך העבודה.
6. בקרת איכות.
7. הדרכה, ליווי ואחריות גם אחרי שהאתר כבר באוויר.

חברה/סטודיו הפועלים על פי כללי העבודה הנ"ל ומשקיעים עבורכם זמן בתכנון, עיצוב ופיתוח, יניבו אתר טוב יותר שיקדם את העסק שלכם. בהתאם – גם ההצעת המחיר תהיה גבוהה יותר.

5. שימוש בתוספים לעומת כתיבת קוד

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, אשר ניתן להרחיב את יכולותיה באמצעות תוספים או באמצעות כתיבה של קוד (תכנות). לעיתים קרובות, בניית אתר באמצעות תוספים מאפשרת להגיע לתוצאות מהירות יותר, על חשבון האיכות – מהירות הטעינה של האתר, רמת האבטחה שלו, וכו'. אין זה אומר ששימוש בתוספים הוא דבר פסול – להיפך, כל עוד מדובר בתוספים שנבנו היטב יש ערך גדול לשימוש בתוספים.

הבעיה היא שבוני אתרים שאינם מתכנתים, עשויים להתקין תוספים רבים (כדי לענות על הרבה צרכים שונים באתר) שעלולים ליצור ביניהם התנגשויות, ולגרום לאיטיות שתפגע בחוויית המשתמש – ולבסוף בהמרות. כאשר אתם מקבלים שירות מחברה שיש לה יכולות תכנות, אתם בטוחים שפונקציות רבות מיושמות בדרך האיכותית והארוכה – באמצעות כתיבה של קוד המותאם אישית לאתר שלכם.

6. ירידה לפרטים

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. זה נכון במיוחד בשני התחומים המרכיבים את מקצוע בניית אתרי אינטרנט- תכנות ועיצוב. ככל שהמתכנתים שלכם פדנטים יותר, כך האתר שתקבלו יהיה מהיר יותר, אמין וקל יותר לשדרוג בהמשך הדרך. הקפדה על עקביות בעיצוב תייצר עבורכם מראה אחיד ועקבי לכל אורך האתר ותחזק את המיתוג שלכם. "יציאה מהקופסה" והוספת מיני-אינטרקציות תשפר את חוויית הלקוח, ואת התוצאות העסקיות שלכם.

7. עיצוב מותאם אישית מול עיצוב מתבניות קיימות

שוק העיצוב עבר שינוי אדיר בשנים האחרונות. עיצוב גרפי ועיצוב אתרים הפכו ליותר נגישים לקהל הרחב בזכות אפליקציות ומערכות שמציעות תבניות עיצוב יפות מוכנות מראש. כל שנותר לנו לעשות הוא להזין את הטקסט הרצוי ולשחק מעט עם מיקום האלמנטים הקיימים בתבנית. מערכת WIX היא דוגמה נפלאה למימוש כזה. למרות כל חסרונותיה, היא עדיין המערכת המומלצת לעוסקים פטורים ולמי שרוצה לבנות לעצמו אתר, ללא כל ניסיון קודם.

כאשר מדובר בעסקים בקנה מידה גדול יותר, צרכי העיצוב הם אחרים. עיצוב יפה אינו המטרה היחידה שעומדת לנגד עינינו בבואנו לעצב אתר. אסתטיקה שאינה מחוברת לבידול של העסק, אינה מביאה תועלת רבה.

עיצוב טוב הוא עיצוב שמעביר מסר ומחבר את המשתמש לחוויה. הוא מספר את הסיפור של העסק שלכם וגורם ללקוח לחוש ב"אני מאמין" של העסק ובחידוש שהוא מביא לעולם. אותו "אני מאמין" של העסק, יכול לצאת לאור רק ע"י עיצוב מותאם אישית, שנובע מהקשבה של המעצב לסיפור שלכם.

מעצב טוב עם אוזן קשובה ותפיסה חזותית חדה יכול לתרגם בדרך לא מילולית את הסיפור שלכם (דרך צבעים, צורות ומרווחים) ולגרום לקהל הלקוחות לקלוט אותו, בחלקיק שניה.

8. ההבדל בין חברה גדולה לבין סטודיו קטן

הצעות מחיר גבוהות משקפות פעמים רבות איכות עבודה, ידע והשקעה בפרטים הקטנים, אך לא תמיד. יש חברות גדולות שמעסיקות צוותים גדולים. כאשר אתם מקבלים הצעה מחברה גדולה בתחום בניית אתרי אינטרנט, בתוך ההצעה מגולמות חלק מהוצאות החברה: דמי שכירות של המשרדים, מזכירה, חברת ניקיון ועוד ועוד. בתור לקוחות, לא בטוח שיש לכם רצון לשלם עבור כל אלה. אתם יכולים לקבל אתר מעולה מסטודיו בוטיק קטן, עם אותו ותק, רמה מקצועית ואיכות עבודה, ולשלם הרבה פחות.

לסיכום – כמה עולה אתר וורדפרס?

יש היום בשוק שפע של אפשרויות ונותני שירותים. פלטפורמות שונות, נותני מקצוע מהתמחויות שונות, והפרשי מחיר כמעט בלתי נתפסים. אז כמה עולה אתר וורדפרס? כמו בכל תחום, גם בתחום בניית אתרי אינטרנט – עבור איכות תשלמו יותר. קיבלתם כמה הצעות מחיר? בדקו אותן היטב. עלות גבוהה אינה ערובה לתוצר טוב, אבל עלות נמוכה היא כמעט תמיד ערובה למוצר לא טוב.

מומלץ להתעניין עם הספק, לשאול שאלות, לפרק את הצעת המחיר למרכיביה, על מנת להבין מה כל הצעת מחיר כוללת.

יש ספק שאתם רוצים לעבוד איתו והצעת המחיר שקיבלתם ממנו חורגת מתקציבי השיווק שלכם? זה לא אומר שאתם צריכים לוותר. אם התקשורת בשלב הבירורים נעימה, קיבלתם המלצות והפרוייקטים בתיק העבודות ממש מוצאים חן בעיניכם, אתם תמיד יכולים לשאול את הספק אם יש אפשרות לוותר על פונקציונליות מסויימת באתר על מנת להוזיל את הצעת המחיר. לא כדאי לוותר על השקעה בעיצוב האתר ולא על איכות הפיתוח, אך לפעמים אפשר לצמצם חלק מתכולת האתר, כדיל הפוך אותו לפשוט יותר. הרבה עסקים פותרים את הדילמה הזאת בכך שהם בונים אתר "רזה" בתור התחלה, מתוך מחשבה להרחיב אותו בעתיד.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן