מה עם קצת השראה?

אחד השלבים החשובים בתהליך עיצוב האתר הוא שלב ההשראה: להסתכל מסביב, לפתוח את הראש לכל מיני סגנונות עיצוב ורעיונות, ולפתח רגישות לסגנון האתרים המקובל בתחום ובקרב קהל היעד בו האתר שלנו מתמקד. אנחנו שמחים לשתף איתכם את מקורות ההשראה האהובים עלינו!

תוכן עניינים

כל מעצב מכיר את החווייה: לשבת מול המסך הריק (או הדף הלבן) ולהתחיל "להלביש" אותו בעיצוב ותוכן – צבעים, אלמנטים גרפים, טיפוגרפיה – כל האפשרויות פתוחות, וזה לא תמיד קל. משיחות שלי עם מעצבים מנוסים אני רואה שגם אחרי עשר שנים ויותר של פעילות ויצירה, פעמים רבות הרגע הזה של ההתחלה מלווה ביותר מידי שאלות.

אנחנו רוצים לבנות אתרים בלתי נשכחים, לכן, כאשר מתחילים תהליך של עיצוב אתר, רצוי לשהות ולהתעכב על שלב חיפוש ההשראה, ולא לרוץ ישר "לבצע". לחפש ולתור עד שדימוי או סגנון מסויים תופס לנו את הרגש ומסקרן אותנו ומחבר אותנו לפרוייקט שקיבלנו.

אפשר לקבל השראה בעולם הפיזי: גיליונות עיתון, ז'ורנלים, בגדים מעניינים, טקסטורות, חומרים, תסרוקות, בניינים עם אדריכלות מפתיעה – כל אלה יכולים לתת לנו רעיונות שאנחנו יכולים להכניס אל העולם הוירטואלי.

בננות. המון בננות.
פעם הייתי תקוע עם עיצוב אתר עד שלפתע תפסה את מבטי… בננה.

מקורות השראה ON-LINE

בנוסף להשראה שאנחנו יכולים למצוא סביבנו, יש המון מקורות ברשת שניתן למצוא בהם רעיונות מופלאים. היתרון בתהליך מציאת ההשראה הוא הזמינות שלהם: בשעתיים של חיפוש אפשר להגיע לשלל רעיונות חדשניים.

למצוא השראה לעיצוב ברשתות חברתיות של מעצבים

awwwards

www.awwwards.com

awwwwards היא רשת חברתית הממוקדת רק בעיצוב אתרים. היא פועלת כתחרות אליה ניתן להגיש עבודות ויש בה עבודות של טובי מעצבי הWEB. אני תמיד מוצא בה גרידים חדשים ורעיונות לאנימציות ופלטות צבעים.

 

dribbble

dribbble.com

בדריבל תוכלו למצוא אינסוף עיצובים מדהימים. המיקוד הוא על ממשקים, איור, לוגואים ופרינט. בעיני הממשק של דריבל פחות נוח, ובכל זאת הוא אחד מהמקורות המרכזיים בהם אני מתעדכן בטרנדים חמים ומגמות בעולם העיצוב.

 

behance

www.behance.net

Behance היא רשת חברתית מבית אדובי (Adobe). ניתן למצוא בה שפע רעיונות מעניינים וטרנדים בתחומי עיצוב, עיבוד תמונה, איור ופרינט. רוב המיקוד אינו בעיצוב אתרים.

חיפוש אחר מקודות השראה יותר שמרניים

מעצבים עומדים בחוד החנית של עולם העיצוב. הם תמיד מחפשים את המראה החדש, יוצא הדופן והקונספטואלי. דבר זה בא לידי ביטוי בשלוש הרשתות החברתיות שהצגנו. לעיתים נרצה לחפש השראה דווקא במקורות סטנדרטים יותר. המקור הכי מומלץ לחיפוש השראה אך להישאר בתחום המוכר והידוע, הוא הרשת החברתית Pinterest.

Pinterest

www.pinterest.com

פינטרסט אינה מוקדשת באופן בלעדי לעיצוב, לא ממוקדת דווקא בדיגיטל, ולא משרתת רק אנשי מקצוע. ולמרות כל זאת היא בהחלט מקום מומלץ לחפש בו כיוונים חדשים, בזכות הבינה המלאכותית הייחודית לה והצורה הנוחה בה תוצאות החיפוש וההצעות מוצגות. הכל מאוד חזותי ומאוד פשוט. אם עיצוב מסויים תופס לנו את העין, מיד מתחתיו מופיעות הצעות דומות! נסו כל מיני ביטויי חיפוש: "Infographic", "Typography", "Website of restaurant", "Real estate website" ותראו כמה הכל אינטואיטיבי.

השראה לעיצוב מאתרי תבניות

אתרים של תבניות מאופיינים בעיצובים פשוטים יותר, ופחות קונספטואלים בהשוואה לאתרי מעצבים. נוח לקחת מהם השראה כאשר אנחנו מחפשים עימוד פשוט וסטנדרטי. כל האתרים האלה נוצרו על מנת למכור לנו תבניות, אבל אנחנו יכולים לקחת מהם רעיונות טובים וליישם אותם בדרך שלנו גם בלי לרכוש את התבנית.

עיצובים מבית Jupiter X

התבניות של CrocoBlock

תבניות מבית Cssigniter

תבניות מבית cssigniter אשר נוצרו באלמנטור

בחלק מהאתרים אפשר לסנן אתרים לפי צבעים, סגנון, מטרה (אתר לאדריכלים/אתר למסעדה/אתר ללהקה)

עוד שני אתרים נהדרים עם המון עיצובים מיוחדים

Lapa ninja
Lapa Ninja

Webdesign Inspiration

למצוא עיצובים לפי חלקים באתר

באתר הזה יש שפע סגנונות עיצוב של אתרים ואפליקציות, מחולקים לפי חלקי אתר (דף אודות, צור קשר, טופס הרשמה וכו'):

Collect UI
collectui.com

אתר נוסף באותו סגנון הוא landingfolio.com המצויין.

מה השלב הבא אחרי שלב ההשראה?

שלב השראה הוא שלב של איסוף והמטרה שלו היא להרחיב לנו את עולם המושגים והדימויים לפני שאנחנו מתחילים לעצב. לכן בשלב זה אנחנו כותבים על הדף כל מה שמצאנו, כל דבר שתפס לנו את העין או הלב. בשלב ההשראה אנחנו לא מסננים בכלל ולא עושים יותר מידי שיקולים. דווקא מסיבה זו תהליך ההשראה עלול להיות מבלבל, ולכן אחרי שסיימנו לאסוף השראה, ולפני שאנחנו מתחילים בתהליך העיצוב, מגיע שלב ההתמקדות.

אחרי שאספנו השראה מכל הבא ליד, אנחנו ניגשים לתהליך ההפוך: בשלב המיקוד אנחנו נסנן ונצטמצם לרעיון פשוט ועקבי. לא נרצה שהאתר שלנו יראה כמו ניסיון "להכניס הכל". אתר טוב הוא אתר מאוזן – כזה שמשלב חדשנות עם התנהגות קלאסית יותר, ואזורים מרגשים ויוצאי דופן לצד אזורים רגועים וסולידים.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן