כיצד ליצור פופ-אפים שלא יוציאו את המשתמשים שלכם מדעתם

פופ-אפים הם אחד הכלים העוצמתיים שיש כיום לבעלי אתרים על מנת לשווק את עצמם, למכור או להגדיל את רשימת התפוצה. במאמר זה נדון באתגרים שפופ-אפים מביאים איתם בתחום חוויית המשתמש ונציג עצות ותובנות עומק לשימוש מושכל בפופ-אפים.

תוכן עניינים

פופ-אפים נפוצים מאוד באתרי B2C, וגם אם מעט מאוד אנשים יודו שהם אוהבים אותם, גולשים משתפים פעולה עם פופ-אפים בצורה מדהימה. אפילו אם בזמן אמת הפריע הפופ-אפ לגולשים לצרוך תוכן באתר, בסופו של דבר, התועלות של פופ-אפים (בסגירת עסקה, הרשמה לרשימת תפוצה, רכישה וכו') משמעותיות מאוד מנקודת המבט של העסק.

פופ-אפ מתוך ספריית הטמפלטים של אלמנטור פרו

אחוזי המרה של פופ-אפים

יעילות של פופ-אפ נמדדת באחוזי המרה. אחוזי המרה הם אחוז הגולשים, מתוך כלל הגולשים שנחשפו לפופ-אפ, שפעל על פי ההנעה לפעולה שהוצגה לו בפופ-אפ. כמה אחוזים מהגולשים נרשמו לרשימת תפוצה? כמה קנו את המוצר? וכן הלאה.

כיום, יש הרבה חברות שמספקות כלים ליצירת פופ-אפים. החברות הללו אוספות נתונים מעת לעת על כמות עצומה (מליארדים) של פופ-אפים במטרה לנתח התנהגות גולשים. אמנם יש לחברות הללו אינטרס להראות שפופ-אפים עובדים אך הן מציגות נתונים דומים, מה שמעלה את מידת המהימנות של הנתונים.

אחוז ההמרה הממוצע של פופ-אפים הוא בערך 3%, ואחוז ההמרה בקרב הפופ-אפים היעילים יותר הוא כבר בסביבות 10%. כמובן, בקצה הסקאלה, ניתן למצוא גם פופ-אפים שנותנים 50% המרה. עשרות תיאורי מקרה מתארים תופעה דומה: שימוש מושכל בפופ-אפים מעלה את אחוזי ההמרה של אתרים לאורכה ולרוחבה של רשת האינטרנט.

הפופ-אפים הממירים ביותר

באופן לא מפתיע, ככל שהפופ-אפ מעצבן יותר ומפריע לגלישה של המבקרים באתר, כך אחוזי ההמרה שלו יהיו גבוהים יותר. המאמר Email Signup Benchmarks: How Many Visitors Should Be Converting, מציג נתונים מעניינים: פופ-אפ צנוע שמחכה בפינה בשקט עד שיסגרו אותו הגיע ליחס המרה של 0.5% בעוד פופ-אפ שקופץ מול העיניים בתזמון מדוייק (ומפריע לתנועת הגולש) השיג יחס המרה של 3% (האחוזים נמוכים מהממוצע בגלל נרמול של הנתונים במטרה ליצור תנאי פתיחה שווים, בפועל אחוזי ההמרה גבוהים יותר).

באופן לא מפתיע, ככל שהפופ-אפ מעצבן יותר ומפריע לגלישה של המבקרים באתר, כך אחוזי ההמרה שלו יהיו גבוהים יותר.

מבחינת התכנים, פופ-אפ שמציע מעבר לדף רלוונטי ומעניין אחר באתר יכול להגיע ל 25% אחוזי הצלחה, פופ-אפ שמציע הצטרפות לרשימת תפוצה מגיע ל 2-6 אחוזים (המספר עולה אם יש מתנה תמורת ההצטרפות) ופופ-אפ שמציע מבצע בחנות יביא לאחוז המרה נמוך מאוד. המספרים נראים נמוכים, אבל כשמדובר באתרים עם תנועת גולשים ערה, גם אחוז המרה נמוך משמעותו כמות גדולה של משתמשים, ולעיתים – רווח כספי מובהק. 

מחיר השימוש בפופ-אפים

לאחר שסקרנו את היתרונות בעסקיים הגלומים בשימוש בפופ-אפים, אנו עוברים לדבר על המחיר אותו אנו משלמים תמורת תפיסת תשומת הלב של הגולשים. המחיר מתחלק לשלושה מרכיבים בולטים:

  1. קשב גולשים – הגולשים מאבדים סבלנות כלפי האתר ועלולים להשליך את הרגשות הללו על העסק כולו.
  2. אחוזי נטישה – בשל המכשולים שהצבנו לגלישה גולשים מבלים פחות זמן באתר ונוטשים אותו לפני שהספיקו לעבור תהליך משמעותי.
  3. דירוג בגוגל – לפני כמה שנים גוגל הוציאה עדכון לאלגוריתם של מנוע החיפוש שמוריד את הדירוג לאתרים שמשתמשים בפופ-אפים באופן מוגזם.

 

לא כל פופ-אפ יגרור ירידה חמורה ומיידית במדדים הללו. סוגים שונים של פופ-אפים יגררו "תשלום" בגובה שונה: חלק ממאפייני הפופ-אפים יהיו יקרים, ויעמידו אתכם בסכנה לאבד את הגולשים וחלק מהם "זולים" במובן שהם לא מאוד מעצבנים וחלקם אפילו נחשבים לגיטימיים ומקובלים.

פופאפ באתר - זה או הצלחה ענקית, או רוב הסיכויים התרסקות איומה

כעת נסקור מאפיינים שונים של פופ-אפים, ונדרג אותם על פי ה"מחיר" שאותו עלולים לשלם על השימוש בהם (במונחי קשב גולשים, אחוזי נטישה ופגיעה בדירוג במנועי חיפוש).

המחירון: כמה זה "עולה" לנו?

גודל

זול לשימוש

פופ-אפ קטן

יקר לשימוש

פופ-אפ גדול
פופ-אפ על מסך מלא

כזה שמכסה את המסך לחלוטין ורק ה"איקס" לסגירה מעיד על זמניותו.

תוכן

זול לשימוש

User Interface 2
תוכן מקובל ומוסכם

כזה שלא כולל הצעת קנייה אלא הצעה אחרת כמו יצירת קשר עם בעלי האתר או הצטרפות לרשימת תפוצה.

מעט טקסט, מטרה ברורה

פשטות מוכרת

טופס קצרצר

טופס שכולל את מספר השדות המינימלי לצורך השגת המטרה

תוכן ממוקד וקצר

שמבהיר מיד מהי הפעולה הנדרשת

laptop_133-happy-face-avatar-emoticonCreated with Sketch.
תוכן בעל "אופי"

מחקרים מראים שתוכן שיש לו אופי, שמוצמדים אליו רגשות (למשל, תוכן משעשע) או תמונות פנים ימשוך יותר תשומת לב ושיתוף פעולה

ממוצע

מבצעים

הנחות, הזדמנויות, 1+1 וכו'.

emoticon_142-bored-dull-face-emotion-emojiCreated with Sketch.
תוכן גנרי, לא מיוחד

כזה שיכול היה להיות גם באתר אחר, ואינו יחודי ל"סיפור" שלכם.

יקר לשימוש

פרסומת ממפרסם חיצוני

שאינה קשורה ישירות לתוכן האתר

הקשר

זול לשימוש

תוכן רלוונטי לגולש

תוכן שמותאם לתוכן העמוד בו הגולש נמצא או לפעולות האחרונות שביצע באתר

יקר לשימוש

תוכן אחיד

שלא מתחשב בהקשר (כמו הרשמה לרשימת תפוצה או מבצע מסוים שאותו רוצים לקדם)

אופן סגירת הפופ-אפ

זול לשימוש

סימן "איקס" ברור

שניתן ללחיצה נוחה גם במסכים קטנים

יקר לשימוש

Artboard 2
"איקס" מושהה

שמופיע לאחר זמן

"איקס" קטן מאוד

שמשתמשים מתקשים למצוא, במיוחד אם הם מאותגרים טכנולוגית.

סגירה עם סימן, או כפתור, שאינו "איקס"

(למעט מקרים בהם נדרשת הסכמת הגולשים - כמו למשל הסכמה לשימוש בעוגיות - או מענה על שאלה)

תזמון

זול לשימוש

מופעל בלחיצה

פופאפ כזה מכונה פעמים רבות Modal. הגולש הוא שפותח את הפופ-אפ. לעיתים הוא לא יודע שמדובר בפופ-אפ, אך ישמח שלחיצה על "צור קשר", למשל, מאחד העמודים הפנימיים של האתר, לא תוציא אותו לחלוטין מהעמוד, אלא תפתח פופ-אפ עם אפשרות לפעולה צדדית קצרה וממוקדת וחזרה חלקה לתוכן אותו הוא צרך קודם.

ממוצע

תזמון מותנה

ניתן לתזמן את עליית הפופ-אפ לסיום קריאת מאמר, לאחרי מעבר על מספר מסוים של מוצרים ועוד. תזמון כזה מאפשר להציע בפופ-אפ הצעות שמתאימות יותר לאופי הגולש ובחירותיו וכך מרוויחים פעמיים: גם לא "מציקים" לגולש אם הוא לא התכוון להשתהות בדף וגם קולעים לטעמו עם הצעה רלוונטית.

פופ-אפ יציאה

אחד הפופ-אפים המתוזמנים המוצלחים והנפוצים ביותר הוא פופ אפ שעולה ביציאה מאתר קניות המתריע על מוצרים שנשארו בעגלה.

יקר לשימוש

בעת עליית הדף

לפני מספר שנים גוגל הודיעו על הורדת דירוג לאתרים שיקפיצו פופ אפים ברגע הכניסה לאתר או כתנאי לגלישה בו (יוצאים מן הכלל הם פופ-אפים שמציגים תנאי לגלישה באתר כמו הגבלת גיל, תוכן מוגבל למנויים או מוגן בסיסמה או יידוע לגבי שימוש בעוגיות – cookies)

כמות

זול לשימוש

מעט

המשתמש בא במגע עם פופ-אפ אחד, שיודע (באמצעות עוגיה, מן הסתם) לא להיפתח במשך פרק זמן סביר לאחר שנסגר ע"י המשתמש.

יקר לשימוש

הרבה

קופצים מחדש בעמודים שונים ומופיעים שוב ושוב, ביקור אחר ביקור, גם לאחר שהמשתמש סגר אותם או ביצע את ההמרה הקשורה אליהם (הרשמה, רכישה וכו').

שכבת כיסוי

כל כלי הפופ-אפים המוכרים מאפשרים להגדיר לפופאפ שכבת כיסוי (Overlay). תפקידה של שכבת הכיסוי הוא למקד את המשתמש בתוכן הפופ-אפ. היא עושה זאת ע"י כיסוי תוכן העמוד שאינו מוסתר ע"י הפופ-אפ, בצבע חלקי (עם שקיפות) או מלא (צבע אטום), ולעיתים בתמונת כיסוי.

פופאפ עם שכבת כיסוי עם תמונה
פופ-אפ עם תמונת כיסוי ברקע. מתוך ספריית הטמפלטים של אלמנטור פרו.

האם להשתמש או לא להשתמש בשכבת כיסוי? זה תלוי מאוד בתוכן הפופ-אפ ומטרתו, לכן לא סיווגנו את שימושים שונים בשכבות כיסוי כ"זולים" או "יקרים" באופן גורף:

  • כאשר לא נרצה שהפופ-אפ ישתלט, נצמיד אותו לצד המסך, לתחתיתו או לראשו, ללא כל שכבת כיסוי, כך נאפשר למשתמשים להמשיך ולהתמקד בתוכן האתר, כמעט ללא הפרעה, גם כאשר הפופ-אפ מוצג.
  • כאשר הפעולה מפריעה לגולש – למשל: מודעה שאין לה הקשר בעמוד – שכבת כיסוי עם שקיפות היא הבטחה לגולש שהעיכוב יהיה קצר ומיד יוכל לחזור לענייניו.
  • כאשר הפעולה הנדרשת בפופ-אפ דורשת ריכוז או נעשית מבחירה של הגולש, יש יתרון להוספת שכבת רקע אטומה באופן יחסי.

אז לשים פופ-אפ?

בגדול: אפשר, אבל רק עבור מה שהכי חשוב לכם שהגולשים יבצעו. כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, פופ-אפ הוא כלי עוצמתי אך עלולות להיות לו עלויות כבדות. הרווח הוא כמובן הגדלת ההמרות, אך לצד זאת ישנו הפסד של פגיעה בחוויית הגלישה של משתמשי האתר.

תחושת חוסר הנוחות שפופ-אפ עלול לגרום, יכולה להשפיע לרעה לא רק על האופן בו המשתמש חווה את את האתר, אלא גם על האופן בו הוא חווה את בית העסק (חודרנות, שתלטנות, ניסיון לדחוף לרכישה בכל מחיר, חוסר הקשבה, חוסר שירותיות).

תחושת חוסר הנוחות שפופ-אפ עלול לגרום, יכולה להשפיע לרעה לא רק על האופן בו המשתמש חווה את את האתר, אלא גם על האופן בו הוא חווה את בית העסק

לכל פופ-אפ, כפי שראינו למעלה, יש מחיר. שימו לב שאתם מבזבזים את הקשב והסבלנות של הגולשים רק על דברים שבאמת חשובים לכם. התאימו בין חשיבות הפעולה שהפופ-אפ מבקש את הגולש לבצע לאמצעים בהם אתם מקדמים אותה. אל תפעילו את כל התותחים הכבדים אם ההצעה לא מאוד חשובה לכם ולא נמצאת בליבה של האיסטרטגיה השיווקית שלכם.

עוקבים, לומדים ומשפרים

בסופו של דבר הבחירה לא חייבת להיות הימור. ניתן לבדוק את השפעת הפופ-אפ על האתר, לבחון אחוזי המרה ונטישה בכל אחד מהמצבים ולבדוק האם עליית אחוזי ההמרה כתוצאה מיצירת פופ-אפ שווה את האחוזים הגבוהים יותר הצפויים של נטישת הגולשים וקיצור זמן השהייה באתר.

כיצד אנחנו יוצרים פופאפים בוורדפרס?

הכלי המומלץ בו סטודיו האייל עושה שימוש עבור יצירת פופ-אפים הוא אלמנטור פרו. אלמנטור פרו מגיע עם מערכת ניהול פופ-אפים מתקדמת ביותר: תבניות מוכנות מראש,יכולות עיצוב בלתי מוגבלות, הגדרות מיקום, טריגרים ותנאים מתקדמים – כל אלו יסייעו לכם לבנות פופ-אפים נהדרים.

אפשרות אחרת, אשר מתאימה גם לפלטפורמות שאינן וורדפרס היא פופטין. זו מערכת ישראלית המאפשרת לעצב פופאפים ולהטמיע אותם בכל אתר. כמו הפופ-אפים של אלמנטור, גם בפופטין ניתן להגדיר טריגרים שונים לפעולה, כולל כמה יכולות מתקדמות שחסרות כיום בממשק יצירת הפופ-אפים של אלמנטור.

האם פופ-אפים יוצרים בעיות נגישות?

פופ-אפים אכן עלולים ליצור בעיות נגישות, הן עבור משתמשים המנווטים באמצעות מקלדת והן עבור משתמשים עם קורא מסך.

על מנת שפופ-אפ יהיה נגיש הוא צריך לעמוד בכמה כללים:

  1. יש לוודא שעם פתיחת הפופ-אפ הפוקוס עובר לפופ-אפ (לכפתור הסגירה במקרה של פופ-אפ שנפתח אוטומטית או לשדה הראשון בטופס במקרה שפופאפ מכיל טופס והוא נפתח בגלל אינטרקציה של משתמש). הפוקוס צריך להישאר בתוך הפופ-אפ כל עוד הוא פתוח.
  2. הפופאפ צריך להיסגר בלחיצה על ESC.
  3. כשהפופ-אפ נסגר הפוקוס צריך לחזור לאלמנט האחרון שהיה בפוקוס לפני שהוא נפתח.
  4. פופ-אפ חייב להכיל כותרת. קוראי מסך יקריאו את הכותרת עם פתיחת הפופאפ ומשתמשים עם עיוורון, שלא רואים את הפופאפ, יוכלו להבין מה יש בפופאפ הזה ומה התפקיד שלו.

הפופ-אפים של אלמנטור אינם נגישים כברירת מחדל. אם משתמשים בהם חובה להתקין באתר גם את התוסף Accessible Elementor popups שפותר את כל הבעיות שהם מייצרים.

לסיכום

  • בנו בזהירות הנעות לפעולה באמצעות פופ-אפים.
  • השתדלו שהפופ-אפים שלכם יהיו מסקרנים ומעוצבים.
  • הפריעו לגולשים רק במידה שיש לכם משהו ממש חשוב להגיד / להעניק להם.
  • קבלו החלטות מושכלות תוך למידת ההשפעות באמצעות כלי מעקב.
  • למדו מניסיונם של אחרים ודברו עם מומחים שידעו לתפור לכם את הפופ-אפ המתאים למטרותיכם.

שיתוף  

הרשמה לקבלת עדכונים

עוד באותו נושא

נשמח לספק לחברה שלך פתרונות מקצועיים בהתאמה אישית.

אלחנן, מנהל הסטודיו, יחזור אליך בשעות הקרובות וישמח לשוחח איתך.

דילוג לתוכן